Od stupanja na dužnost načelnika, ne želeći postizanje kompromisa ni sa kim oko izbora predsjednika Općinskog vijeća, iako u vijeću nema većinu, pokazao je netoleranciju prema svima i put kojim želi ići.

Nastavio je sa neprihvaćanjem dijaloga s vijećnicima, neodgovaranjem na pitanja, nedostavljanjem traženih dokumenata, skrivanjem pošte, nepoštivanjem zakona, statuta i poslovnika općine, odlaskom sa sjednica i neopravdanim nedolaskom na sazvane sjednice OV-a, kad mu rasprave nisu bile po volji.

Kako je vrijeme prolazilo, a problemi, nepravde i nesuglasice se gomilale, tako je rasla njegova nekultura, netrpeljivost, isključivost, mržnja, prijetnje i nasilje prema svima koji drugačije misle.

I sve to samo zato da bi prikrio svoju oholost, nerad, neznanje, nebrigu za opće dobro, pogodovanje svojim pokroviteljima i zadovoljenje svojih privatnih interesa.

Najveći gubitnici takvog nezakonitog i nakaradnog ponašanja načelnika, smo mi mještani Kukljice.

U Kukljici se ništa ne radi, sve je zamrlo, a nas se nezakonitim postupcima vara i pljačka.

Naša Kukljica propada naočigled svih nas.

Zato mislim da je u interesu svih nas, da načelnika pozovemo na odgovornost i zaustavimo podjele, širenje mržnje, nezakonito postupanje i daljnje propadanje Kukljice.

Vrijeme je da od njega zatražimo ostavku i raspisivanje izvanrednih izbora.

Da bi vam gore navedeno obrazložio navesti ću vam samo najvažnije primjere problema i nepravdi i reči ću ponešto o svakom od njih:

1. Totalna nebriga o razvoju, gospodarstvu, turizmu, pripremi turističke sezone, novim radnim mjestima

Ovo je tipičan primjer nebrige za opće dobro. Zna li netko od vas, nešto o razvojnim planovima naše općine, gdje želimo biti za 10 godina, u kojem se smjeru želimo razvijati, što planiramo ostvariti i kako?

Zna li netko nešto, o nekom razvojnom projektu općine, o kakvoj turističkoj promotivnoj akciji, kako oplemeniti turistički proizvod i kako produžiti sezonu, o razgovoru i dogovoru sa iznajmljivačima apartmana i ugostiteljima, ribarima, trgovcima i drugim malim poduzetnicima i obrtnicima? Kako ih ohrabriti, što im fali, što poduzeti i kako im pomoći da prebrode krizu i krenu naprid?

Zna li netko nešto o projektima koje smo pripremili i prijavili za financiranje iz naših i EU razvojnih fondova ( kao npr. uređenje i opremanje plaža, kolektor otpadnih voda, završetak i uređenje nove đige, korištenje obnovljivih izvora energije (za javnu rasvjetu i potrebe općine), izgradnja reciklažnog dvorišta, otvaranje poduzetničke zone, itd.)

Sve su to preduvjeti za pokretanje gospodarstva i otvaranje novih radnih mjesta, za razvoj i napredak mista, a onda i za poboljšavanje života i nataliteta.

Iako sam vijećnik, i trebao bih biti upoznat s time, ja za ništa od navedenog nisam čuo.

O tome bi načelnik trebao razmišljati i na tome raditi 12 sati svaki dan, sa timom kvalitetnih ljudi, nebi li se nakon nekog vremena počeli pokazivati rezultati.

Nažalost u proteklih 15 mjeseci mi se nismo makli s mista. Naš načelnik dolazi na posao između podne i dvi i to ne svaki dan, živi u prošlosti i mržnji prema Gorani Poropat, ona mu je kriva za sve – što je bilo, što je sada i što će biti.

Ne surađuje s nikim, pa ni sa svojim ljudima, svađa se prijeti i nasrće na vijećnike, a vas laže, obmanjuje i potkrada.

Jedino što ga zanima, o čemu razmišlja, i na čemu radi, to je, njegov privatni interes i interes njegovih pokrovitelja.

A tako se naprid ne more.

  1. Nezakonito, nenamjensko i netransparentno trošenje sredstava proračuna

Novac koji svi mi, na razno razne načine (račune, poreze, doprinose, takse), uplaćujemo u općinski proračun, on je prisvojio i troši ga samovoljno, nenamjenski i nezakonito.

Nikako da shvati da je to naš novac, koji se mora koristiti za opće dobro, prema usvojenom proračunu, a ne kako bi on to htio, za ono što samo on misli da treba.

Nikako da shvati i prihvati da postoje zakoni, statut i poslovnik općine koji to reguliraju, ali i OV-e koje nadzire i kontrolira izvršenje proračuna.

Nikako da shvati što znači biti načelnik. Da ga nismo izabrali da nad nama vlada, nego da nam služi. Da je sve što smo mu povjerili naše a ne njegovo, i da sve čime u naše ime upravlja koristi za opće dobro, i da to radi u skladu sa zakonima i odlukama OV-a.

On se je međutim oglušio na sve zahtjeve i upozorenja OV-a, pa me ne čudi što dosad nismo dobili izvješće o polugodišnjem izvršenju proračuna za ovu godinu.

No to je njegov problem. O tome, kao i o trošenju proračunskih sredstava u prošloj godini, odgovarati će Inspekciji Ministarstva financija koju je pozvalo OV-e.

  1. Nautički vezovi (marina)

Glavni i jedini razlog razlaza između njega i bivše načelnice Gorane Poropat, nije njegova floskula iz medija o Zelenoj punti (baš njega briga za ZP), nego namjera njega i njegove obitelji da zavlada nautičkim vezovima (marinom).

Još dok je marinom upravljala „Sabuša d.o.o.“, opsjedao je tadašnju načelnicu zahtjevima da upravljanje marinom prepusti njegovom bratu.

Sabuši d.o.o. istekla je 15.01.2010. koncesija za Sportsku luku, a ista joj formalno pravno nije produžena (utvrđena granica pomorskog dobra te usklađenost sa prostorno-planskom dokumentacijom). Ako zbog toga Sabuša d.o.o. ne može dobiti koncesiju, kako onda ŽLU može upravljati njima???

I dok se je ona borila koliko je znala i mogla kako bi upravljanje nad nautičkim vezovima vratila Sabuši d.o.o.- lobiranjem, žalbama, pa i zahtjevom prema županiji, da se u prostornim planovima isti definiraju kao marina, on je radio po svome, povezujući se sa onima koji mu u ostvarenju njegove namjere mogu pomoći .

Krajem 2012. shvativši da ona ne odustaje, i da dok je ona načelnica neće moći ostvariti svoj naum, u 01.2013. odlučuje dati ostavku, i odmah započinje sa širenjem dezinformacija i laži kako ćemo izgubiti nautičke vezove ako budu definirani kao marina. S vremenom, pod djelovanjem takve propagande, u našem mistu marina postaje šporka, nepoželjna rič.

Istina je međutim da je prema zakonu o koncesijama, nama gotovo svejedno dali se radi o luci otvorenoj za javni promet ili marini, jer se koncesija za jednu i drugu daje na zahtjev ili na javnom natječaju, razlika je samo u tome što su marine u nadležnosti županije, a luke za otvoreni javni promet u nadležnosti ŽLU.

Istina je da smo mi nautičke vezove (marinu) osmislili, isprojektirali, osigurali potrebna financijska sredstva, dali svoj prostor, vodili izgradnju, izgradili i opremili potrebnom infrastrukturom.

Istina je da nitko, po nijednom zakonu, nema pravo, da nam oduzme naše pravo na povrat investicije (koncesiju).

Znakovito je, da je odmah kad je postao načelnik uputio Zahtjev prema županiji da se u prostornim planovima cijela mjesna luka definira kao luka otvorena za javni promet, a u tišini i na prevaru ustupa komunalnu infrastrukturu koja je vlasništvo Sabuše, na upravljanje ŽLU.

Znakovito je, da je ravnatelj ŽLU, naš mještanin Slavić, koji će uskoro u mirovinu.

Znakovito je, da prema zakonu, ŽLU može dati na zahtjev (bez javnog natječaja) koncesiju, na dio luke otvorene za javni promet , čak i obrtu.

Kad ja to znam, zna to i naš načelnik, samo se u svom interesu, pravi blesav. Pa da ne ostane samo na tome, postavio bi mu nekoliko pitanja:

  • Zašto je prepustio na upravljanje ŽLU, komunalnu infrastrukturu u našoj marini? Tko je potpisao tu odluku, kada i pod kojim uvjetima?
  • Zašto Sabuša nije prije prepuštanja na upravljanje komunalnom infrstrukturom (voda, struja sanitarni čvorovi) poslala ŽLU obrazloženi zahtjev za dodjelu koncesije, kad je u rukama imala i jako sredstvo pritiska?
  • Zašto do sada Sabuša nije poslala ŽLU obrazloženi zahtjev za dodjelu koncesije?

Lipo su oni to zamislili, mi smo platili i izgradili a oni bi ubirali šolde, ali na njihovu žalost neće moći.

Zato je OV-e na 7.sjednici donijelo odluku da je luka otvorena za javni promet, samo stari dio rive sa lukobranom.

4. Kafić Ive

Primjer nezakonitog pogodovanja i korupcije – Vlasniku obrta Anti Škrokovu koji ima u najmu kafić Ive, isti je istekao u 04.2013., a prije isteka u skladu sa ugovorom, općina mu je na vrijeme najavila da mu najam neće produžiti zbog neurednog podmirivanja ugovorenih obveza. Dakle prema ugovoru, vlasnik obrta trebao je isprazniti prostor kafića od svojih stvari i predati ga općini u stanju u kojem ga je i primio u najam, zajedno sa ključevima, tokom 04.2013.

Današnje stanje – Vlasnik obrta Ante Škrokov i dalje drži u najmu kafić Ive, ali bez ikakvog ugovora o najmu s općinom, dakle nezakonito. I ne samo to, nego za taj najam ne plaća nikakvu naknadu od 04.2013. zato što sa općinom nema nikakav ugovor, pa mu općina nema na temelju čega ispostaviti račun. Zašto nema ugovor? Zato što bi za to trebalo raspisati javni natječaj, a on kao nesolidni najmoprimac, mogao bi taj prostor u najam dobiti samo ako se nitko nebi javio na natječaj, a možda ni tada. A to očito ne odgovara ni načelniku ali ni Anti Škrokovu.

Njegov dug prema općini je danas oko 1.000.000 kn, ali to općinske službe i načelnika ne smeta.

Ne samo da ih ne smeta, nego mu dodatno preko ljeta iznajmljuju javni prostor za terasu, i dovode pivače kako bi mu omogućili što veću zaradu. Samo za pivaće je općina u protekle dvi godine potrošila preko 200.000kn, a sav prihod je ubrao Ante Škrokov.

Vjerojatno se mnogi od vas pitaju a kako je to moguće. Moguće je samo ako postoji dogovor između načelnika i Ante, a što sadrži taj dogovor pogodite sami.

Na njihovu žalost, taj svoj nečasni dogovor, morati će uskoro objasniti istražiteljima USKOK-a.

  1. Cijena katastarske izmjere

Tipičan primjer nepravde, nezakonitog rada i perfidne prevare mještana od strane načelnika i općinskih službi, s kojom se još i hvali po medijima. Kojeg li cinizma i licemjerja.

Zakon kaže da odlukom OV-a svi posjednici nekretnina u k.o. Kukljica moraju jednako učestvovati u snošenju troškova. Posjednika u k.o. Kukljica ima 1889, a trošak izmjere kojeg snosi općina (posjednici) iznosi 879.696 kn.

A oni izdali 381 rješenje, i od tih poštenih naivaca milom ili silom (ovrhom) željeli su naplatiti 2.500 kn (čak i više nego je obveza općine) odnosno 4 puta više.

Zato je OV-e na 8.sjednici donijelo odluku da je nova cijena 600 kn, a da se svima koji su preplatili, mora vratiti preplaćeni iznos.

  1. UPU br.15 – Ugostitljsko turistička zona Veliki Karantun (Kunčabok)

Najbolji primjer upropaštavanja razvojnih mogućnosti Kukljice je upravo ovaj UPU br.15. Ali ne samo to, to je ujedno i primjer bahatosti, nerada, neznanja, nezakonitog rada ali i korupcije.

Kako je moguće izradu UPU-a povjeriti privatnoj osobi koja je vlasnik samo 10-tak% zemljišta u zoni? Pogotovo što ta ista osoba javno kaže da on nije investitor, da ga otkup zemljišta u zoni ne interesira, i da je njegov jedini interes izgradnja četiri vile na njegovom terenu.

Po kojem je to zakonu moguće, to zna samo naš načelnik?

Što bi to značilo za Ugostiteljsko turističku zonu Veliki Karantun (Kunčabok)? Koji investitor bi nakon svega želio ulagati u takvu zonu?

To naš načelnik očito nezna ili se pravi da nezna, a što je najžalosnije očito da ga nije ni briga.

To što radi je protuzakonito, u tu zonu ni jedan pravi investitor nebi uložio ni lipe, a zona onako kako je zamišljena nikada nebi bila izgrađena.

Vjerujem da će OV-e prepoznati što je u općem interesu mještana i Kukljice, i da će UPU br.15 kada ga načelnik dostavi na usvajanje, odbiti kao neprihvatljiv i protuzakonit.

  1. Komunalni otpad

Totalni nerad, neznanje, nekompetentnost, nebriga za opće dobro, upropaštavanje komunalne tvrtke Sabuše II d.o.o.

Novi Zakon o održivom gospodarenju otpadom, bio je prilika da se u dogovoru sa susjednim općinama komunalna tvrtka Sabuša II d.o.o. postavi na zdrave noge, omogući joj se razvoj i novo zaposlavanje, a kroz izgradnju reciklažnog dvorišta i pokretanje poduzetničke zone.

Naš načelnik i virtualni direktor komunalaca sve su to prespavali i propustili. Od 24.07. trebali su krenuti sa odvojenim prikupljanjem otpada, a mi još nismo ni raspravili njihov plan, koji je napravljen napamet i samo reda radi. Za neizvršavanje zakonskih obveza Jedinica lokalne samouprave (Općini) predviđena je kazna od 100.000 – 300.000 kn.

O informiranju nas mještana, što, kako i zašto da i ne govorim. A radi se o vrlo važnim stvarima koje svima postaju jasnije i prihvatljivije kada se ljude upozna sa ekonomskim i ekološkim aspektima.

Ljudima je važno reći da je zbrinjavanje otpada u MBO postrojenjima skuplje 3-4 puta od dosadašnjeg, i da će im računi za istu količinu otpada u početku biti 3-4 puta veći, a da će im s vremenom i rasti, jer oni koji ne recikliraju plaćaju i dodatne kazne.

Također im treba reći da cca 40% otpada je bio otpad koji mogu sami zbrinuti kompostiranjem. Objasniti im što je to kompostiranje, kako se to radi, ponuditi im komposter ili ih naučiti kako da ga sami naprave.

Daljnjih 40% komunalnog otpada su papir, plastika, staklo i metal, koji kad se odvojeno prikupe postaju sirovina, koja se sortira na reciklažnom dvorištu, preša i prodaje prerađivačima.

Dakle za odvoz na MBO postrojenje ostalo bi samo 20% današnjeg otpada.

Što će tada raditi naša komunalna tvrtka Sabuša II d.o.o. – ništa. Propasti će. Jedino tvrtke koje imaju reciklažno dvorište će moći opstati i povećati broj radnih mjesta. Ali za to se je trebalo dogovoriti sa susjednim općinama kako bi reciklažno dvorište bilo profitabilno.

Toliko ukratko za sada, ima tu još puno detalja i finesa ali sada vas sa time nebi opterečivao.

  1. Bespravni objekt u Sabuši

Još jedan primjer nezakonitog ponašanja, nerada i korupcije. Predsjednica OV-a postavila je o tome pitanje još u 08.2013. a nikakvog odgovora još uvijek nema. Prema zakonu o građevinskoj inspekciji sve je u rukama komunalnog redara, pročelnika i načelnika, a oni sesvi redom, već više od godine prave blesavi. Ne rade to iz čista mira, očito su u pitanju šoldi i korupcija. Ukoliko se hitno stanje ne riješi, uskoro će svoje postupke morati objašnjavati USKOK-u.