Na prošloj (7. sjednici OV) održanoj 15.12.2015. jedna od točaka Dnevnog reda, bila je donošenje Odluke o davanju suglasnosti načelniku za potpisivanje sporazuma o sufinanciranju lokalnog udjela pri uspostavi i izgradnji centra za gospodarenje otpadom „Biljane Donje“.

 Objašnjenje (ako ga se tako može nazvati) je po običaju bilo vrlo kratko, a svodi se na slijedeće:

Članak 2.

Prema predviđenim troškovima Općina Kukljica obvezna je financirati CGO „Biljane Donje“ u iznosu kako slijedi:

Prihvatljivi troškovi u 2016., 2017. i 2018 godini procijenjeni su u ukupnom iznosu od 209.005,00 kuna

Neprihvatljivi troškovi u 2017. godini iznos će se utvrditi naknadno od strane tvrtke EKO d.o.o. Zadar.

 

Ono “obvezna je financirati” je naravno laž, što je potvrdio i načelnik na moj upit. Dakle, Kukljica nije obavezna to financirati. Ja, u principu nisam protiv toga da i Kukljica sudjeluje u tome, ali sam protiv toga da dajemo naše šolde na lipe oči.

Najbolja im je ova rečenica o neprihvatljivim toškovima u 2017.g. koje će naknadno utvrditi onaj koji ih je i napravio a mi ćemo to prihvaćanjem ovakvog sporazuma, bespogovorno morati platiti!? Kad je bal nek je maskenbal!

O čemu se tu ustvari radi? Projekt Centra za gospodarenjem otpadom “Biljane Donje”, trebao bi koštati 385.000.000 kn (385 milijuna kn).

Kako su to lokalni političari zamislili, 75% bi se trebalo financirati iz EU fondova, država bi trebala učestvovati sa 25% i općine sa 10% (Kukljica sa 209.005 kn).

U tu svrhu (prema mom saznanju), općine Zadar, Benkovac i Zemunik donji, osnovali su tvtku EKO d.o.o. koja bi to sve trebala sprovesti u djelo.

Moje mišljenje je da EU neće financirati takav projekt jer nije u skladu sa propisima EU (pravilno razvrstavanje otpada i što je važnije reciklaža otpada).

Obzirom na iznos (385 milijuna kn) i da bi EU trebala financirati 75%, svakome je jasno da ako EU to ne bude financirati, ovaj CGO se nikad neće ni izgraditi, a mi ćemo naše šolde baciti u vitar, tj. od njih će zaposlenici u EKO d.o.o. primati lipe plaće na naš račun.

Kao ilustraciju (loš primjer) navesti ću grad Rijeku i njegov ŽCGO “Marišćina” projekt koji je započeo još davne 1999.g. (tada je ta tehnologija bila prihvatljiva) i koji je koštao 90 milijuna eura. Postrojenje kakvo se planira i kod nas (samo manje) je doduše napravljeno ali ne funkcionira, pa se smeće šleperima razvozi po Hrvatskoj. Troškove propalog projekta, razvoza smeća i penale EU, platiti će svi građani Rijeke a ne oni koji su ih stvorili – političari. Tko se o tome želi detaljno informirati može to učiniti na http://www.mariscina.com/

Pa sam zamolio svoje kolege vijećnike, (to su oni koji bi trebali štititi vaše interese), da ne bacamo šolde naših mještana u vitar, nego da to uvjetujemo vremenom da odluka stupi na snagu kad prva kuna od EU stigne za taj projekt. Dakle ne sve, nego samo 1,00 (jedna) kuna. A ja ću onda prvi dignuti ruku.

Nažalost moja molba (Amandman) nije pala na plodno tlo, već je većina vijećnika digla ruku da načelnik isplati 209.005,00 kuna za nešto što se najvjerojatnije neće nikad sagraditi (barem ne na ovakav način). A onda će se već tražiti dodatna sredstva jer je nešto zapelo, poskupilo…

 

Vijećnici koji su glasali za ovakvu odluku su: Milorad Košćica, Ante (Marinko) Korčulanić, Franko Kurić, Rezija Bosostina, Marinko Sipina, Renato Krajnc.

Pitam se bili se tako ponašali da treba zavući ruku u svoj žep, a ne općinski (naš). Nekeko sumnjam.

Audio snimak možete poslušati na https://youtu.be/h74AGonyjzc