REPUBLIKA HRVATSKA

ZADARSKA ŽUPANIJA

OPĆINA KUKLJICA

Općinsko vijeće

 

KLASA: 021-06/13-01/01

URBROJ: 2198/22-13-01/32

Kukljica, 25. ožujka 2013. godine

 

 

Na temelju članka 35. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (Narodne novine br. 33/01, 60/01-vjerodostojno tumačenje, 129/05, 109/07, 125/08, 36/09, 50/11 i 144/12) i članka 32. Statuta Općine Kukljica (Službeni  glasnik Općine Kukljica br. 4/09 i 7/09) Općinsko vijeće Općine Kukljica, na svojoj 32. sjednici održanoj dana 25. ožujka 2013. godine donijelo je

 

STATUT OPĆINE KUKLJICA

I.  OPĆE ODREDBE

 

Članak  1.

Ovim Statutom se podrobnije uređuje samoupravni djelokrug Općine Kukljica ( u daljnjem tekstu: Općina), njezina obilježja, javna priznanja, ustrojstvo, ovlasti i način rada tijela Općine, način obavljanja poslova, oblici neposrednog sudjelovanja građana u odlučivanju, provođenje referenduma u pitanjima iz samoupravnog djelokruga, mjesna samouprava, ustrojstvo i rad javnih službi, suradnja s drugim jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave, te druga pitanja od važnosti za ostvarivanje prava i obveza Općine.

 

Članak 2.

Općina Kukljica je jedinica lokalne samouprave na području utvrđenom Zakonom o područjima županija, gradova i općina u Republici Hrvatskoj.

 

Općina obuhvaća područja naselja Kukljica.

Granice područja Općine Kukljica idu katastarskim granicama prema karti katastarskih granica za Općinu Kukljica izdanu od Zavoda za katastar i geodetske poslove Zadar.

Klasa: UP/I932-7/97-15/251, Ur. broj: 2198/06-01/41-97-5, Zadar, 29.07.1997.

Granice Općine mogu se mijenjati na način i po postupku propisanom  zakonom.

Članak 3.

Općina Kukljica je pravna osoba.

Naziv Općine je: Općina Kukljica

Sjedište Općine je u Kukljici, Kukljica 1, 23 271 Kukljica.

 

 

II. OBILJEŽJA OPĆINE KUKLJICA

 

Članak 4.

Općina Kukljica ima svoja obilježja.  

Općina Kukljica ima grb i zastavu.

Grb Općine Kukljica povijesni je grb Općine Kukljica.

Grb Općine Kukljica je u plavoj boji u kojoj se nalazi bijela snježna pahuljica, a u podnožju zlatna brodica.

Zastava Općine Kukljica je omjera 1:2 plave boje sa žuto obrubljenim grbom Općine u sredini.

 

Članak 5.

Grb i zastava Općine koriste se tako da se poštuju tradicija i dostojanstvo Općine Kukljica.

Općinsko vijeće donosi posebnu odluku o korištenju grba i zastave.

 

Članak 6.

Tijela Općine i Jedinstveni upravni odjel Općine Kukljica imaju pečat u skladu sa posebnim propisima.

Opis pečata, način njihove uporabe i čuvanja uređuju se posebnom odlukom Općinskog vijeća.

 

Članak 7.

Dan Općine Kukljica svečano se obilježava 12. lipnja.

U povodu Dana Općine Kukljica dodjeljuje se priznanja Općine, te priređuje druge svečanosti.

 

III. JAVNA PRIZNANJA

 

Članak 8.

Općinsko vijeće dodjeljuje javna priznanja za iznimna dostignuća i doprinos od osobitog značenja za razvitak i ugled Općine, a poglavito za naročite uspjehe u unapređivanju gospodarstva, znanosti, kulture, zaštite i unapređivanja čovjekovog okoliša, športa, tehničke kulture, zdravstva i drugih javnih djelatnosti, te za poticanje aktivnosti koje su tome usmjerene.

Članak 9.

Javna priznanja Općine su:

1. Počasni građanin Općine Kukljica

2. Nagrada Općine Kukljica za životno djelo

3. Nagrada Općine Kukljica

 

Članak 10.

Uvjeti za dodjelu javnih priznanja, njihov izgled i oblik, kriterij i postupnost njihove dodjele, tijela koja provode postupak i dodjeljuju priznanja, uređuje se posebnom odlukom Općinskog vijeća.

 

IV. SURADNJA S DRUGIM JEDINICAMA LOKALNE I PODRUČNE

(REGIONALNE)  SAMOUPRAVE

 

Članak 11.

Ostvarujući zajednički interes u unapređivanju gospodarskog, društvenog i kulturnog razvitka, Općina uspostavlja i održava suradnju  s drugim jedinicama lokalne  samouprave u zemlji i inozemstvu, u skladu sa zakonom i međunarodnim ugovorima.

 

Članak 12.

Općinsko vijeće donosi odluku o uspostavljanju suradnje, odnosno o sklapanju sporazuma (ugovora, povelje, memoranduma i sl.) o suradnji sa pojedinim jedinicama lokalne samouprave, kada ocijeni da postoji dugoročan i trajan interes za uspostavljanje suradnje i mogućnosti za njezino razvijanje.

 

Kriteriji za uspostavljanje suradnje, te postupak donošenja odluke uređuje se posebnom odlukom Općinskog vijeća.

 

 

Članak 13.

Sporazum  o suradnji Općine Kukljica i općine ili Općina druge države objavljuje se u službenom glasniku Općine Kukljica.

 

V. SAMOUPRAVNI DJELOKRUG

 

Članak 14.

Općina je samostalna u odlučivanju u poslovima iz samoupravnog djelokruga u skladu s Ustavom Republike Hrvatske i zakonom, te  podliježe samo nadzoru zakonitosti rada i akata tijela Općine.

 

Članak 15.

Općina u samoupravnom djelokrugu obavlja poslove lokalnog značaja kojima se neposredno ostvaruju potrebe građana, a koji nisu Ustavom ili zakonom dodijeljeni  državnim tijelima i to osobito poslove koji se odnose na:

–       uređenje naselja i stanovanje,

–       prostorno i urbanističko planiranje,

–       komunalno gospodarstvo,

–       brigu o djeci,

–       socijalnu skrb,

–       primarnu zdravstvenu zaštitu,

–       odgoj i osnovno obrazovanje,

–       kulturu, tjelesnu kulturu i šport,

–       zaštitu potrošača,

–       zaštitu i unapređenje prirodnog okoliša,

–       protupožarnu zaštitu i civilnu zaštitu,

–       promet na svom području,

–       te ostale poslove sukladno posebnim zakonima.

 

Općina obavlja poslove iz samoupravnog djelokruga sukladno posebnim zakonima kojima se uređuju pojedine djelatnosti iz stavka 1. ovog članka.

 

Poslovi iz samoupravnog djelokruga detaljnije se utvrđuju odlukama Općinskog vijeća i Općinskog načelnika u skladu sa zakonom i ovim Statutom.

 

Članak 16.

Općina može organizirati obavljanje pojedinih poslova iz članka 15. ovog Statuta zajednički s drugom jedinicom lokalne samouprave ili više jedinica lokalne samouprave, osnivanjem zajedničkog tijela, zajedničkog upravnog odjela ili službe, zajedničkog trgovačkog društva ili zajednički organizirati obavljanje pojedinih poslova u skladu s posebnim zakonom.

 

Odluku o obavljanju poslova na način propisan stavkom 1. ovoga članka donosi Općinsko Vijeće, temeljem koje Općinski načelnik sklapa sporazum o osnivanju zajedničkog upravnog tijela, kojim se propisuje financiranje, način upravljanja, odgovornost, statusna pitanja službenika i namještenika i druga pitanja od značaja za to tijelo.

 

Članak 17.

Općinsko vijeće Općine Kukljica, može posebnom odlukom pojedine poslove iz samoupravnog djelokruga Općine, čije je obavljanje od šireg interesa za građane na području više jedinica lokalne samouprave prenijeti na  županiju, u skladu sa njezinim Statutom.

VI. NEPOSREDNO SUDJELOVANJE GRAĐANA U ODLUČIVANJU

 

 

 

Članak 18.

Građani mogu neposredno sudjelovati u odlučivanju o lokalnim poslovima putem lokalnog referenduma i zbora građana, u skladu sa zakonom i ovim Statutom.

 

Članak 19.

Referendum se može raspisati radi odlučivanja o prijedlogu o promjeni Statuta Općine, o prijedlogu općeg akta kao i o drugim pitanjima određenim zakonom.

 

Prijedlog za donošenje odluke o raspisivanju referenduma iz stavka 1. ovoga članka može temeljem odredbi zakona i ovog Statuta, podnijeti jedna trećina članova Općinskog vijeća,općinski načelnik, većina vijeća mjesnih odbora na području Općine i najmanje 20% ukupnog broja birača upisanih u popis birača Općine.

 

Članak 20.

Osim iz razloga utvrđenih člankom 19. stavkom 1. ovoga Statuta referendum se može

raspisati i radi opoziva općinskog načelnika i njegovog zamjenika.

Prijedlog za raspisivanje referenduma radi opoziva općinskog načelnika i njegovog

zamjenika može podnijeti najmanje 20% ukupnog broja birača upisanih u popis birača

Općine.

Prijedlog mora biti podnesen u pisanom obliku i mora sadržavati osobne podatke (ime i

prezime, adresu prebivališta i OIB) i vlastoručni potpis birača.

Općinsko vijeće ne smije raspisati referendum za opoziv općinskog načelnika i njegovog

zamjenika prije proteka roka od 12 mjeseci od održanih izbora ili ranije održanog

referenduma za opoziv niti u godini u kojoj se održavaju redovni izbori za načelnika.

Članak 21.

Ako su prijedlog za raspisivanje referenduma podnijeli birači Općinsko vijeće je dužno

podneseni prijedlog za raspisivanje referenduma u roku od 8 dana od dana primitka dostaviti središnjem tijelu državne uprave nadležnom za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu.

Ako središnje tijelo državne uprave nadležno za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu utvrdi da je prijedlog za raspisivanje referenduma ispravan, Općinsko vijeće će raspisati referendum u roku od 30 dana od dana zaprimanja odluke o ispravnosti prijedloga.

 

Ako su prijedlog za raspisivanje referenduma za opoziv načelnika i njegovog zamjenika

podnijeli birači, Općinsko vijeće dužno je u roku od 60 dana od dana podnošenja prijedloga utvrditi ispravnost prijedloga a u daljnjem roku od 30 dana od dana utvrđivanja ispravnosti prijedloga donijeti odluku o raspisivanju referenduma.

 

Ako je raspisivanje referenduma predložila najmanje jedna trećina članova predstavničkog tijela, odnosno ako je raspisivanje referenduma predložio općinski načelnik te ako je raspisivanje referenduma predložila većina vijeća mjesnih odbora na području općine, predstavničko tijelo dužno je izjasniti se o podnesenom prijedlogu te ako prijedlog prihvati, donijeti odluku o raspisivanju referenduma u roku od 30 dana od zaprimanja prijedloga.

 

Odluka o raspisivanju referenduma donosi se većinom glasova svih članova predstavničkog tijela.

 

Članak 22.

Odluka o raspisivanju referenduma  sadrži naziv tijela koje raspisuje referendum, područje za koje se raspisuje referendum, naziv akta o kojem se odlučuje na referendumu, odnosno naznaku pitanja o kojem će birači odlučivati, obrazloženje akta ili pitanja o kojima se raspisuje referendum, referendumsko pitanje ili pitanja, odnosno jedan ili više prijedloga o kojima će birači odlučivati, te dan održavanja referenduma.

 

Članak 23.

Pravo glasovanja na referendumu imaju građani koji imaju prebivalište na području Općine Kukljica, odnosno na području za koje se raspisuje referendum i upisani su u popis birača.

Članak 24.

Odluka donesena na referendumu o pitanjima iz članka 19. ovog Statuta obvezatna je za Općinsko vijeće.

 

Članak 25.

Postupak provođenja referenduma i odluke donijete na referendumu podliježu nadzoru  zakonitosti općih akata, kojeg provodi središnje tijelo državne uprave nadležno za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu.

 

Članak 26.

Općinsko vijeće može tražiti mišljenje od zborova građana o prijedlogu općeg akta ili drugog pitanja iz djelokruga Općine  kao i o drugim pitanjima određenim zakonom.

Prijedlog za traženje mišljenja iz stavka 1. ovog članka može dati jedna trećina vijećnika Općinskog vijeća i Općinski načelnik.

 

Općinsko vijeće dužno je razmotriti prijedlog iz stavka 2. ovog članka u roku od  60 od dana zaprimanja prijedloga.

 

Odlukom iz stavka 1. ovog članka određuju se pitanja o kojima će se tražiti mišljenje od zborova građana te vrijeme u kojem se mišljenje treba dostaviti.

 

Članak 27.

Zbor građana saziva predsjednik Općinskog vijeća u roku od 15 dana od dana donošenja odluke Općinskog vijeća.

 

Za pravovaljano izjašnjavanje na zboru građana potrebna je prisutnost najmanje 5 % birača upisanih u popis birača Općine Kukljica ili mjesnog odbora za čije područje je sazvan zbor građana.

 

Izjašnjavanje građana na zboru građana je javno, a odluke se donose većinom glasova prisutnih građana.

 

Članak 28.

Građani imaju pravo predlagati Općinskom vijeću donošenje određenog akta ili rješavanja određenog pitanja iz djelokruga Općinskog vijeća.

 

Općinsko vijeće raspravlja o prijedlogu iz stavka l. ovog članka, ako prijedlog potpisom podrži najmanje 10% birača upisanih u popis birača Općine.

Svaka lista s potpisima birača mora sadržavati potpuni tekst prijedloga.

Potpisi birača kojima se ne može bez dvojbe prema imenu, adresi i broju osobne iskaznice ustanoviti o kojoj se osobi radi su nevažeći.

Općinsko vijeće dužno je dati odgovor podnositeljima, najkasnije u roku od 3 mjeseca od prijema prijedloga.

 

Članak 29.

Građani i pravne osobe imaju pravo podnositi predstavke i pritužbe na rad tijela Općine kao i na rad njegovih upravnih tijela, te na nepravilan odnos zaposlenih u tim tijelima kada im se obraćaju radi ostvarivanja svojih prava i interesa ili izvršavanja svojih građanskih dužnosti.

Na podnijete predstavke i pritužbe čelnik tijela Općine Kukljica odnosno pročelnik upravnog tijela dužan je odgovoriti u roku od 30 dana od dana podnošenja predstavke, odnosno pritužbe.

 

Ostvarivanje prava iz stavka 1. ovog članka osigurava se ustanovljavanjem knjige pritužbi, postavljanjem sandučića za predstavke i pritužbe, neposrednim komuniciranjem s ovlaštenim predstavnicima tijela Općine, te ukoliko za postoje tehničke pretpostavke, sredstvima elektroničke komunikacije (e-mailom, kontakt obrascem na web stranicama, net meetingom i chatom).

 

VII. TIJELA OPĆINE KUKLJICA

 

Članak 30.

Tijela Općine Kukljica su Općinsko vijeće i  Općinski načelnik.

 

 

  1. OPĆINSKO VIJEĆE

Članak 31.

Općinsko vijeće predstavničko je tijelo građana i tijelo lokalne samouprave, koje donosi odluke i akte u okviru prava i dužnosti Općine, te obavlja i druge poslove u skladu sa Ustavom, zakonom i ovim Statutom.

 

Ako zakonom ili drugim propisom nije jasno određeno nadležno tijelo za obavljanje poslova iz samoupravnog djelokruga, poslovi i zadaće koje se odnose na uređivanje odnosa iz samoupravnog djelokruga u nadležnosti su Općinskog vijeća, a izvršni poslovi i zadaće u nadležnosti su Općinskog načelnika.

 

Ukoliko se na način propisan stavkom 2. ovog članka ne može utvrditi nadležno tijelo, poslove i zadaće obavlja Općinsko vijeće.

 

Članak 32.

Općinsko vijeće donosi:

–       Statut Općine,

–       Poslovnik o radu,

–       odluku o uvjetima, načinu i postupku gospodarenja nekretninama u vlasništvu Općine,

–       proračun i odluku o izvršenju proračuna,

–       godišnje izvješće o izvršenju proračuna,

–       odluku o privremenom financiranju

                    –     odlučuje o stjecanju i otuđenju pokretnina i nekretnina te raspolaganju

                           ostalom imovinom Općine čija pojedinačna vrijednost prelazi 0,5%

                           iznosa prihoda bez primitaka ostvarenih u godini koja prethodi godini u

                           kojoj se odlučuje o stjecanju i otuđenju pokretnina i nekretnina,

                           odnosno raspolaganju ostalom imovinom,

–       uređuje ustrojstvo i djelokrug općinskih upravnih tijela,

–       osniva javne ustanove, ustanove, trgovačka društva i druge pravne osobe, za obavljanje gospodarskih, društvenih, komunalnih i drugih djelatnosti od interesa za  Općinu,

–       daje prethodne suglasnosti na statute  ustanova, ukoliko zakonom ili odlukom o osnivanju nije drugačije propisano,

–       donosi odluke o potpisivanju sporazuma o suradnji s drugim jedinicama lokalne  samouprave, u skladu sa općim aktom i zakonom,

–       raspisuje lokalni referendum,

–       bira i razrješava predsjednika i potpredsjednika Općinskog vijeća,

–       bira i razrješava članove radnih tijela Općinskog vijeća,

–       odlučuje o pokroviteljstvu,

–       donosi odluku o kriterijima, načinu i postupku za dodjelu javnih priznanja i dodjeljuje javna priznanja,

–       imenuje i razrješava i druge osobe određene zakonom, ovim Statutom i posebnim odlukama Općinskog vijeća,

–       donosi odluke i druge opće akte koji su mu stavljeni u djelokrug zakonom i podzakonskim aktima.

 

U vrijeme kada Općinsko vijeće ne zasjeda, predsjednik Općinskog vijeća može u ime Općinskog vijeća preuzeti pokroviteljstvo društvene, znanstvene, kulturne, sportske ili druge manifestacije od značaja za Općinu Kukljica. O preuzetom pokroviteljstvu predsjednik obavještava Općinsko vijeće na prvoj sljedećoj sjednici Općinskog vijeća.

 

Članak 33.

Općinsko vijeće ima predsjednika i potpredsjednika.

 

Funkcija predsjednika i potpredsjednika vijeća je počasna i za njezino obavljanje obnašatelji funkcije ne primaju plaću. Predsjednik i potpredsjednik  imaju pravo na naknadu sukladno posebnoj odluci Općinskog vijeća.

 

Članak 34.

Predsjednik Općinskog vijeća:

–       zastupa Općinsko vijeće

–       saziva i organizira, te predsjedava sjednicama Općinskog vijeća,

–       predlaže dnevni red Općinskog vijeća,

–       upućuje prijedloge ovlaštenih predlagatelja u propisani postupak,

–       brine o postupku donošenja odluka i općih akata,

–       održava red na sjednici Općinskog vijeća,

–       usklađuje rad radnih tijela,

–       potpisuje odluke i akte koje donosi Općinsko vijeće,

–       brine o suradnji Općinskog vijeća i Općinskog načelnika,

–       brine se o zaštiti prava vijećnika,

–       obavlja i druge poslove određene zakonom i Poslovnikom Općinskog vijeća.

 

Predsjednik Općinskog vijeća dostavlja statut, poslovnik, proračun i druge opće akte predstojniku ureda državne uprave u županiji, s izvatkom iz zapisnika, u roku 15 dana od dana donošenja, te bez odgode Općinskom načelniku.

 

Članak 35.

Općinsko vijeće čini 9 vijećnika.

 

 

Članak 36.

Mandat članova Općinskog vijeća traje četiri godine, a počinje danom konstituiranja Općinskog vijeća i traje do stupanja na snagu odluke Vlade Republike Hrvatske o raspisivanju izbora.

 

Funkcija članova Općinskog vijeća je počasna i za to vijećnik ne prima plaću.

 

Vijećnici imaju pravo na naknadu u skladu s posebnom odlukom Općinskog vijeća.

 

Vijećnici nemaju obvezujući mandat i nisu opozivi.

 

Članak 37.

Vijećniku prestaje mandat prije isteka vremena na koji je izabran:

–       ako podnese ostavku koja je zaprimljena najkasnije tri dana prije zakazanog održavanja sjednice Općinskog vijeća i ovjerena kod javnog bilježnika najranije osam dana prije podnošenja iste,

–       ako je pravomoćnom sudskom odlukom potpuno lišen poslovne sposobnosti, danom pravomoćnosti sudske odluke,

–       ako je pravomoćnom sudskom presudom osuđen na bezuvjetnu kaznu zatvora u trajanju dužem od šest mjeseci, danom pravomoćnosti presude,

–       ako mu prestane prebivalište s područja Općine Kukljica,

–       ako mu prestane hrvatsko državljanstvo sukladno odredbama zakona kojim se uređuje hrvatsko državljanstvo, danom njegovog prestanka,

–       smrću.

 

Vijećniku kojem prestane hrvatsko državljanstvo, a koji je državljanin države članice Europske unije, mandat ne prestaje prestankom hrvatskog državljanstva.

 

Članak 38.

Vijećniku koji za vrijeme trajanja mandata prihvati obnašanje dužnosti koja je prema odredbama zakona nespojiva s dužnošću člana predstavničkog tijela, mandat miruje, a za to vrijeme vijećnika zamjenjuje zamjenik, u skladu s odredbama zakona.

Vijećnik je dužan u roku 8 dana od dana prihvaćanja nespojive dužnosti o tome obavijestiti predsjednika Općinskog vijeća, a mandat mu počinje mirovati protekom tog roka.

Po prestanku obnašanja nespojive dužnosti, vijećnik nastavlja s obnašanjem dužnosti vijećnika, ako podnese pisani zahtjev predsjedniku Općinskog vijeća u roku od osam dana od dana prestanka obnašanja nespojive dužnosti. Mirovanje mandata prestaje osmog dana od dana podnošenja pisanog zahtjeva.

Ako vijećnik po prestanku obnašanja nespojive dužnosti ne podnese pisani zahtjev iz stavka 3. Ovog članka, smatrat će se da mu mandat miruje iz osobnih razloga.

Vijećnik može tijekom trajanja mandata staviti svoj mandat u mirovanje iz osobnih razloga, podnošenjem pisanog zahtjeva predsjedniku Općinskog vijeća, a mirovanje mandata počinje teći od dana dostave pisanog zahtjeva, sukladno pravilima o dostavi propisanim Zakonom o općem upravnom postupku.

Mirovanje mandata iz osobnih razloga ne može trajati kraće od 6 mjeseci, a vijećnik nastavlja s obnašanjem dužnosti osmog dana od dana dostave pisane obavijesti predsjedniku Općinskog vijeća.

Vijećnik može tražiti nastavljanje obnašanja dužnosti vijećnika jedanput u tijeku trajanja mandata.

 

Članak 39.

Vijećnik ima prava i dužnosti:

–       sudjelovati na sjednicama Općinskog vijeća

–       raspravljati i glasovati o svakom pitanju koje je na dnevnom redu sjednice Vijeća

–       predlagati Vijeću donošenje akata, podnositi prijedloge akata i podnositi amandmane na prijedloge akata

–       postavljati pitanja iz djelokruga rada Općinskog vijeća,

–       postavljati pitanja Općinskom načelniku i zamjeniku Općinskog načelnika,

–       sudjelovati na sjednicama radnih tijela Općinskog vijeća i na njima raspravljati, a u radnim tijelima kojih je član i glasovati,

–       tražiti i dobiti podatke, potrebne za obavljanje dužnosti vijećnika, od tijela Općine te u svezi s tim koristiti njihove stručne i tehničke usluge

–       uvida u registar birača za vrijeme dok obavlja dužnost.

 

Vijećnik ne može biti kazneno gonjen niti odgovoran na bilo koji drugi način, zbog glasovanja, izjava ili iznesenih mišljenja i stajališta na sjednicama Općinskog vijeća.

Vijećnik je dužan čuvati tajnost podataka, koji su kao tajni određeni u skladu s pozitivnim propisima, za koje sazna za vrijeme obnašanja dužnosti vijećnika.

 

Vijećnik ima i druga prava i dužnosti utvrđena odredbama zakona, ovog Statuta i Poslovnika Općinskog vijeća.

 

Članak 40.

Poslovnikom Općinskog vijeća detaljnije se uređuje način konstituiranja, sazivanja, rad i tijek sjednice, ostvarivanje prava, obveza i odgovornosti vijećnika, ostvarivanje prava i dužnosti predsjednika Općinskog vijeća, djelokrug, sastav i način rada radnih tijela, način i postupak donošenja akata u Općinskom vijeću, postupak izbora i razrješenja, sudjelovanje građana na sjednicama te druga pitanja od značaja za rad Općinskog vijeća.

 

 

1.1.  RADNA TIJELA

Članak 41.

Radna tijela Općinskog vijeća su:

–       Povjerenstvo za izbor i imenovanja,

–       Povjerenstvo za Statut, Poslovnik

–           Mandatno povjerenstvo.

 

Članak 42.

Povjerenstvo za izbor i imenovanja, predlaže:

–       izbor i razrješenje predsjednika i potpredsjednika Općinskog vijeća,

–       izbor i razrješenje članova radnih tijela Općinskog vijeća,

–       imenovanje i razrješenje i drugih osoba određenih ovim Statutom i drugim odlukama Općinskog vijeća,

–       propise  o primanjima vijećnika, te naknade troškova vijećnicima za rad u Općinskom vijeću.

 

Članak 43.

Povjerenstvo za Statut, Poslovnik:

–       predlaže Statut Općine Kukljica i Poslovnik Općinskog vijeća,

–       predlaže pokretanje postupka za izmjenu Statuta odnosno Poslovnika Općinskog vijeća,

–       razmatra prijedloge odluka i drugih općih akata koje donosi Općinsko vijeće u pogledu njihove usklađenosti s Ustavom i pravnim sustavom, te u pogledu njihove pravne obrade i o tome daje mišljene i prijedloge Općinskom vijeću,

–       obavlja i druge poslove određene ovim Statutom.

 

Članak 44.

Mandatno povjerenstvo:

–       na konstituirajućoj sjednici izvješćuje Općinsko vijeće o provedenim izborima za Općinsko vijeće i imenima izabranih vijećnika, temeljem objavljenih rezultata nadležnog izbornog povjerenstva o provedenim izborima,

–       izvješćuje Općinsko vijeće o podnesenim ostavkama na vijećničku dužnost, te o zamjenicima vijećnika koji umjesto njih počinju obavljati vijećničku dužnost,

–       izvješćuje Općinsko vijeće o prestanku mirovanja mandata vijećnika po sili zakona, o mirovanju mandata iz osobnih razloga i o mirovanju mandata zbog obnašanja nespojive dužnosti, te o zamjeniku vijećnika koji umjesto njega počinje obavljati vijećničku dužnost,

–       izvješćuje Općinsko vijeće o prestanku mirovanja mandata vijećnika.

 

Članak 45.

Općinsko vijeće može uz radna tijela osnovana ovim Statutom, osnivati druga stalna i povremena radna tijela radi proučavanja i razmatranja drugih pitanja iz djelokruga Općinskog vijeća, pripreme prijedloga odluka i drugih akata, davanja mišljenja i prijedloga u svezi pitanja koja su na dnevnom redu Općinskog vijeća.

 

Sastav, broj članova, djelokrug i način rada radnih tijela utvrđuje Općinsko vijeće posebnim odlukama.

 

2. OPĆINSKI NAČELNIK

 

Članak 46.

Općinski načelnik zastupa Općinu i nositelj je izvršne vlasti Općine.

 

Mandat Općinskog načelnika traje četiri godine, a počinje prvog radnog dana koji slijedi danu objave konačnih rezultata izbora i traje do prvog radnog dana koji slijedi danu objave konačnih rezultata izbora novog Općinskog načelnika.

 

U obavljaju izvršne vlasti Općinski načelnik:

 

–  priprema prijedloge općih akata,

–  izvršava i osigurava izvršavanje općih akata Općinskog vijeća,

–  utvrđuje prijedlog proračuna Općine i izvršenje proračuna,

–  upravlja nekretninama, pokretninama i imovinskim pravima u vlasništvu Općine

u skladu sa zakonom, ovim Statutom i općim aktom Općinskog vijeća,

                –  odlučuje o stjecanju i otuđenju pokretnina i nekretnina te raspolaganju

                   ostalom imovinom Općine čija pojedinačna vrijednost ne prelazi 0,5%

                   iznosa prihoda bez primitaka ostvarenih u godini koja prethodi godini u

                   kojoj se odlučuje, ako je stjecanje i otuđivanje pokretnina i nekretnina,

                   te raspolaganje ostalom imovinom planirano u proračunu,

                –   upravlja prihodima i rashodima Općine,

–   upravlja raspoloživim novčanim sredstvima na računu proračuna Općine,

–   odlučuje o davanju suglasnosti za zaduživanje pravnim osobama u većinskom

izravnom ili neizravnom vlasništvu Općine i o davanju suglasnosti za

zaduživanje ustanova kojih je osnivač Općina,

–   donosi pravilnik o unutarnjem redu za upravna tijela Općine,

–   donosi odluku o kriterijima za ocjenjivanje službenika i načinu provođenja

ocjenjivanja

–   imenuje i razrješava pročelnike upravnih tijela,

–   imenuje i razrješava unutarnjeg revizora,

– imenuje i razrješava predstavnike Općine u tijelima javnih ustanova i

ustanova kojih je osnivač Općina, trgovačkih društava u kojima Općina ima

udjele ili dionice i drugih pravnih osoba kojih je Općina osnivač, ako

posebnim zakonom nije drugačije određeno,

–   utvrđuje plan prijma u službu u upravna tijela Općine,

–   predlaže izradu prostornog plana kao i njegove izmjene i dopune na temelju

obrazloženih i argumentiranih prijedloga fizičkih i pravnih osoba,

–   može povjeriti izradu urbanističkih planova uređenja i obavljanja drugih poslova

prostornog uređenja Zavodu za prostorno uređenje Zadarske županije,

–   razmatra i utvrđuje konačni prijedlog prostornog plana,

–  obavlja poslove gospodarenja nekretninama do osnivanja fonda za gospodarenje

nekretninama,

–  imenuje i razrješava upravitelja vlastitog pogona,

–  donosi odluku o objavi prikupljanja ponuda ili raspisivanju natječaja za

obavljanje komunalnih djelatnosti,

–  sklapa ugovor o koncesiji za obavljanje komunalnih djelatnosti,

–  donosi odluku o objavi prikupljanja ponuda ili raspisivanju natječaja za

obavljanje komunalnih djelatnosti na temelju ugovora i sklapa ugovor o

povjeravanju poslova,

–  daje prethodnu suglasnost na izmjenu cijena komunalnih usluga,

–  do kraja ožujka tekuće godine podnosi Općinskom vijeću izvješće o izvršenju

Programa održavanja komunalne infrastrukture i Programu Općine

o gradnji objekata i uređaja komunalne infrastrukture za prethodnu godinu,

–  utvrđuje uvjete, mjerila i postupak za određivanje reda prvenstva za kupnju stana

iz programa društveno poticajne stanogradnje,

–  provodi postupak natječaja i donosi odluku o najpovoljnijoj ponudi za davanje u

zakup poslovnog prostora u vlasništvu Općine u skladu s posebnom odlukom

Općinskog vijeća o poslovnim prostorima,

–  organizira zaštitu od požara na području Općine i vodi brigu o uspješnom

provođenju i poduzimanju mjera za unapređenje zaštite od požara

–  usmjerava djelovanje upravnih odjela i službi Općine u obavljanju poslova iz

samoupravnog djelokruga Općine, odnosno poslova državne uprave, ako su

preneseni Općini,

–  nadzire rad upravnih odjela i službi u samoupravnom djelokrugu i poslovima

državne uprave,

–  daje mišljenje o prijedlozima koje podnose drugi ovlašteni predlagatelji,

–  obavlja nadzor nad zakonitošću rada tijela  mjesnih odbora,

–  obavlja i druge poslove predviđene ovim Statutom i drugim propisima.

 

Općinski načelnik je dužan izvijestiti Općinsko vijeće o danim suglasnostima za zaduživanje iz stavka 3. alineje 8. ovog članka tromjesečno do 10. u mjesecu za prethodno izvještajno razdoblje.

Općinski načelnik dostavlja odluku o imenovanju i razrješenju iz stavka 1. podstavka 13. Općinskom vijeću u roku 8 dana od dana donošenja i objavljuje se u Službenom glasniku Općine Kukljica.

Članak 47.

Općinski načelnik je odgovoran za ustavnost i zakonitost obavljanja poslova koji su u njegovom djelokrugu i za ustavnost i zakonitost akata  upravnih tijela Općine.

 

 

Članak 48.

Općinski načelnik dva puta godišnje podnosi polugodišnje izvješće o svom radu i to do 31. ožujka tekuće godine za razdoblje  srpanj-prosinac prethodne godine i do 15. rujna za razdoblje siječanj-lipanj tekuće godine.

 

Općinsko vijeće može, pored izvješća iz stavka 1. ovog članka, od Općinskog načelnika tražiti izvješće o pojedinim pitanjima iz njegovog djelokruga.

 

Općinski načelnik podnosi izvješće po zahtjevu iz stavka 2. ovog članka u roku od 30 dana od dana primitka zahtjeva. Ukoliko  jedan zahtjev sadrži veći broj različitih pitanja, rok za podnošenje izvješća iznosi 60 dana od dana primitka zahtjeva.

 

Općinsko vijeće ne može zahtijevati  od Općinskog načelnika izvješće o bitno podudarnom pitanju prije proteka roka od 6 mjeseci od ranije podnesenog izvješća o istom pitanju.

Članak 49.

Općinski načelnik u obavljanju poslova iz samoupravnog djelokruga Općine:

–       ima pravo obustaviti od primjene opći akt Općinskog vijeća u roku 8 dana od dana donošenja, ako ocijeni da je tim aktom povrijeđen zakon ili drugi propis, te zatražiti od Općinskog vijeća da u roku od 8 dana od donošenja odluke o obustavi otkloni uočene nedostatke. Ako Općinsko vijeće to ne učini, Općinski načelnik je dužan bez odgode, o tome obavijestiti  predstojnika ureda državne uprave u Zadarskoj županiji i dostaviti mu odluku o obustavi općeg akta,

–       ima pravo obustaviti od primjene akt Mjesnog odbora ako ocijeni da je taj akt u suprotnosti sa zakonom, Statutom i općim aktima Općinskog vijeća.

 

Članak 50.

Općinski načelnik ima zamjenika, koji zamjenjuje Općinskog načelnika u slučaju duže odsutnosti ili drugih razloga spriječenosti u obavljanju  svoje dužnosti.

Smatra se da je Općinski načelnik duže odsutan ili spriječen obavljati svoju dužnost ako duže od 60 dana nije prisutan u prostorijama općine, a pritom dužnosnicima i zaposlenicima općine nije neposredno dostupan na drugom mjestu radi dogovora o obavljanju poslova, donošenja odluka, potpisivanja akata i sl.

             

Članak 51.

Općinski načelnik može obavljanje određenih poslova iz svog djelokruga povjeriti zamjeniku, ali mu time ne prestaje odgovornost za njihovo obavljanje.

 

Zamjenik  Općinskog načelnika je u slučaju iz stavka 1. ovog članka dužan pridržavati se uputa Općinskog načelnika.

 

Članak 52.

Općinski načelnik i zamjenik Općinskog načelnika odlučuju hoće li dužnost obavljati profesionalno.

Osobe iz stavka 1. ovog članka dužne su u roku od 8 dana od dana stupanja na dužnost dostaviti pisanu obavijest nadležnoj službi u općini o tome na koji način će obnašati dužnost.

 

Članak 53.

Općinskom načelniku i zamjeniku Općinskog načelnika  mandat prestaje po sili zakona:

–       danom dostave pisane ostavke sukladno pravilima o dostavi propisanim Zakonom o općem upravnom postupku,

–       danom pravomoćnosti sudske odluke o oduzimanju poslovne sposobnosti,

–       danom pravomoćnosti sudske presude kojom je osuđen na bezuvjetnu kaznu zatvora u trajanju dužem od jednog mjeseca,

–       danom prestanka prebivališta na području Općine,

–       danom prestanka hrvatskog državljanstva,

–       smrću.

 

U slučaju nastupanja nekog od razloga iz stavka 1. ovoga članka prije isteka dvije godine mandata općinskog načelnika pročelnik upravnog odjela nadležnog za službeničke poslove će u roku od 8 dana o tome obavijestiti Vladu Republike Hrvatske radi raspisivanja prijevremenih izbora za novog općinskog načelnika.

 

Ako mandat općinskog načelnika iz nekog od razloga utvrđenih stavkom 1. ovoga članka prestane nakon isteka dvije godine mandata općinskog načelnika, dužnost općinskog načelnika do kraja mandata obnaša zamjenik općinskog načelnika.

 

Članak 54.

Općinski načelnik i njegov zamjenik mogu se opozvati i na način propisan člankom 21. ovoga Statuta.

Ako na referendumu bude donesena odluka o opozivu općinskog načelnika i njegovog

zamjenika, mandat im prestaje danom objave rezultata referenduma, a do provođenja

prijevremenih izbora dužnost načelnika obnašat će povjerenik kojeg imenuje Vlada Republike Hrvatske.

 

VII. UPRAVNA TIJELA

Članak 55.

Za obavljanje poslova iz samoupravnog djelokruga Općine Kukljica, utvrđenih zakonom i ovim Statutom, te obavljanje poslova državne uprave koji su zakonom prenijeti na Općinu, ustrojava se Jedinstveni upravni odjel Općine Kukljica.

 

Ustrojstvo i djelokrug Jedinstvenog upravnog odjela uređuje se posebnom odlukom Općinskog vijeća.

 

Jedinstvenim upravnim odjelom upravlja pročelnik  kojeg na temelju javnog natječaja imenuje Općinski načelnik.

 

Članak 56.

Jedinstveni upravni odjel u oblastima za koje je ustrojen i u okviru djelokruga utvrđenog posebnom odlukom, neposredno izvršava i nadzire provođenje općih i pojedinačnih akata tijela Općine, te u slučaju neprovođenja općeg akta poduzima propisane mjere.

 

Članak 57.

Jedinstveni upravni odjel samostalan je u okviru svog djelokruga, a za zakonito i pravovremeno obavljanje poslova iz svoje nadležnosti odgovoran je Općinskom načelniku.

 

Članak 58.

Sredstva za rad Jedinstvenog upravnog odjela, osiguravaju se u Proračunu Općine Kukljica, Državnom proračunu i iz drugih prihoda u skladu sa zakonom.

 

VIII. JAVNE SLUŽBE

Članak 59.

Općina Kukljica u okviru samoupravnog djelokruga osigurava obavljanje djelatnosti kojima se zadovoljavaju svakodnevne potrebe građana na području komunalnih, društvenih i drugih djelatnosti, za koje je zakonom utvrđeno da se obavljaju kao javna služba.

 

Članak 60.

Općina Kukljica osigurava obavljanje djelatnosti iz članka 59. ovog Statuta osnivanjem trgovačkih društva, javnih ustanova, drugih pravnih osoba i vlastitih pogona.

Općinski načelnik imenuje i razrješava predstavnike jedinice lokalne samouprave u tijelima javnih ustanova, trgovačkih društava i drugih pravnih osoba kojih je osnivač Općina.

Obavljanje određenih djelatnosti Općina Kukljica može povjeriti  drugim pravnim i fizičkim osobama temeljem ugovora o koncesiji.

 

IX. MJESNA SAMOUPRAVA

 

Članak 61.

Na području Općine Kukljica osnivaju se mjesni odbori, kao oblici mjesne samouprave, a radi ostvarivanja neposrednog sudjelovanja građana u odlučivanju o lokalnim poslovima.

 

Mjesni odbori se osnivaju za pojedina naselja ili više međusobno povezanih manjih naselja ili za dijelove naselja koji čine zasebnu razgraničenu cjelinu, na način i po postupku propisanom zakonom, ovim Statutom i posebnom odlukom Općinskog vijeća, kojom se detaljnije uređuje postupak i način izbora tijela mjesnog odbora.

 

Mjesni odbor je pravna osoba.

 

 

Članak 62.

Općinsko vijeće utvrđuje područja i broj mjesnih odbora posebnom odlukom.

Područje i granice mjesnih odbora prikazuju se na kartografskom prikazu  koji je sastavni dio te odluke.

 

Članak 63.

Inicijativu i prijedlog za osnivanje mjesnog odbora može dati 10 % građana upisanih u popis birača za područje za koje se predlaže osnivanje mjesnog odbora, organizacije i udruženja građana, te Općinski načelnik.

 

U slučaju da prijedlog iz stavka 1. ovog članka, daju građani ili njihove organizacije i udruženja, prijedlog se dostavlja u pisanom obliku Općinskom načelniku.

 

Članak 64.

Općinski načelnik  u roku od 15 dana od dana primitka prijedloga utvrđuje da li je prijedlog podnesen na način i po postupku  utvrđenim zakonom i ovim Statutom.

 

Ukoliko Općinski načelnik utvrdi da prijedlog nije podnesen na propisani način i  po propisanom postupku, obavijestit će predlagatelja i zatražiti da u roku od 15 dana  dopuni prijedlog za osnivanje mjesnog odbora.

 

Pravovaljani prijedlog Općinski načelnik upućuje Općinskom vijeću, koje je dužno izjasniti se o prijedlogu u roku od 60 dana od prijema prijedloga.

 

Članak 65.

U prijedlogu za osnivanje mjesnog odbora navode se podaci o predlagatelju, području i granicama mjesnog odbora, sjedište mjesnog odbora, osnove pravila mjesnog odbora te zadaci i izvori financiranja mjesnog odbora.

Članak 66.

Tijela mjesnog odbora su vijeće mjesnog odbora i predsjednik vijeća mjesnog odbora.

 

Članak 67.

Članove vijeća mjesnog odbora biraju građani s područja mjesnog odbora koji imaju biračko pravo na neposrednim izborima, tajnim glasovanjem, na vrijeme od četiri godine.

 

Izbornu jedinicu za izbor članova vijeća  mjesnog odbora čini cijelo područje mjesnog odbora.

 

Postupak izbora članova vijeća mjesnog odbora i pitanja vezana uz obavljanje dužnosti članova vijeća mjesnog odbora uređuju se posebnom odlukom Općinskog vijeća.

Članak 68.

Izbore za članove vijeća mjesnih odbora raspisuje predstavničko tijelo u roku od 60 dana od dana donošenja odluke Općinskog vijeća o osnivanju mjesnog odbora odnosno u roku od 60 dana  od dana isteka mandata ili raspuštanja vijeća mjesnog odbora.

 

Od dana raspisivanja izbora pa do dana izbora ne može proteći manje od 30 dana niti više od 60 dana.

 

Članak 69.

Vijeće mjesnog odbora ima, uključujući i predsjednika, 5 do 7 članova.

 

Broj članova vijeća mjesnog odbora se određuje prema broju stanovnika na području mjesnog odbora.

Za člana vijeća mjesnog odbora može biti biran hrvatski državljanin s navršenih 18 godina života koji ima prebivalište na području mjesnog odbora.

 

 

Članak 70.

Vijeće mjesnog odbora bira predsjednika vijeća iz svog sastava većinom glasova svih članova na vrijeme od četiri godine.

 

Predsjednik vijeća predstavlja mjesni odbor i za svoj rad odgovoran je vijeću mjesnog odbora.

Članak 71.

Vijeće mjesnog odbora donosi program rada mjesnog odbora, pravila mjesnog odbora,  poslovnik o svom radu, financijski plan i godišnji obračun, te obavlja druge poslove utvrđene zakonom, ovim Statutom i odlukama Općinskog vijeća i Općinskog načelnika.

 

 

Članak 72.

Programom rada utvrđuju se zadaci mjesnog odbora, osobito u pogledu vođenja brige o uređenju područja mjesnog odbora, provođenjem manjih komunalnih akcija kojima se poboljšava komunalni standard građana na području mjesnog odbora, vođenju brige o poboljšavanju  zadovoljavanja lokalnih potreba građana u oblasti zdravstva, socijalne skrbi, kulture, športa i drugih lokalnih potreba na svom području

 

Članak 73.

Pravilima mjesnog odbora detaljnije se uređuje način konstituiranja, sazivanja i rad vijeća mjesnog odbora, ostvarivanje prava, obveza i odgovornosti članova vijeća mjesnog odbora, ostvarivanje prava i dužnosti predsjednika vijeća mjesnog odbora, način odlučivanja, te druga pitanja od značaja za rad mjesnog odbora.

 

Članak 74.

Prihode mjesnog odbora čine prihodi od pomoći i dotacija pravnih ili fizičkih osoba, te prihodi koje posebnom odlukom utvrdi Općinsko vijeće.

 

Članak 75.

Vijeće mjesnog odbora, radi raspravljanja o potrebama i interesima građana, te davanja prijedloga za rješavanje pitanja od lokalnog značenja, može sazivati zborove građana.

 

Zbor građana može se sazvati i za dio područja mjesnog odbora koji čini zasebnu cjelinu.

Zbor građana  vodi predsjednik mjesnog odbora ili član vijeća mjesnog odbora kojeg odredi vijeće.

 

Članak 76.

Stručne i administrativne poslove za potrebe mjesnog odbora  obavlja Jedinstveni Upravni odjel Općine na način propisan općim aktom kojim se uređuje ustrojstvo i način rada Jedinstvenog upravnog odjela  Općine Kukljica.

 

Članak 77.

Inicijativu i prijedlog za promjenu područja mjesnog odbora  mogu dati tijela mjesnog odbora i Općinski načelnik.

 

O inicijativi i prijedlogu iz prethodnog stavka Općinsko vijeće donosi odluku uz prethodno pribavljeno mišljenje  građana mjesnog odbora za koje se traži  promjena područja.

 

Članak 78.

Nadzor nad zakonitošću rada tijela mjesnog odbora obavlja Općinski načelnik.

 

Općinski načelnik  može u postupku provođenja nadzora nad zakonitošću rada mjesnog odbora raspustiti vijeće mjesnog odbora, ako ono učestalo krši odredbe ovog Statuta, pravila mjesnog odbora i ne izvršava povjerene mu poslove.

 

X. IMOVINA  I  FINANCIRANJE  OPĆINE KUKLJICA

 

Članak 79.

Sve pokretne i nepokretne stvari, te imovinska prava koja pripadaju Općini Kukljica, čine imovinu Općine Kukljica.

 

Članak 80.

Imovinom Općine upravljaju Općinski načelnik i Općinsko vijeće u skladu s odredbama ovog Statuta pažnjom dobrog domaćina.

 

Općinski načelnik u postupku upravljanja imovinom Općine donosi pojedinačne akte glede upravljanja imovinom, na temelju općeg akta Općinskog vijeća o uvjetima, načinu i postupku gospodarenja nekretninama u vlasništvu Općine.

 

Članak 81.

Općina Kukljica ima  prihode kojima u okviru svog samoupravnog djelokruga slobodno raspolaže.

 

Prihodi Općine Kukljica su:

–       Općinski porezi, prirez, naknade, doprinosi i pristojbe, u skladu sa zakonom i posebnim odlukama Općinskog vijeća,

–       prihodi od stvari u vlasništvu  Općine i imovinskih prava,

–       prihod od  trgovačkih društava i drugih pravnih osoba u vlasništvu Općine odnosno u kojima Općina ima udjele ili dionice,

–       prihodi od koncesija,

–       novčane kazne i oduzeta imovinska korist za prekršaje koje propiše Općina Kukljica u skladu sa zakonom,

–       udio u zajedničkim porezima sa Zadarskom županijom i Republikom Hrvatskom,

–       sredstva pomoći i dotacije Republike Hrvatske predviđene u Državnom proračunu,

–       drugi prihodi određeni zakonom.

Članak 82.

Procjena godišnjih prihoda i primitaka, te utvrđeni iznosi izdataka i drugih plaćanja Općine Kukljica iskazuju se u proračunu Općine Kukljica.

 

Svi prihodi i primici proračuna moraju biti raspoređeni u proračunu i iskazni po izvorima iz kojih potječu.

 

Svi izdaci proračuna moraju biti utvrđeni u proračunu i uravnoteženi s prihodima i primicima.

 

Članak 83.

Proračun Općine Kukljica i odluka o izvršenju proračuna donosi se za proračunsku godinu i vrijedi za godinu za koju je donesen.

 

Proračunska godina je razdoblje od dvanaest mjeseci, koja počinje 1. siječnja, a završava 31. prosinca.

 

Članak 84.

Općinsko vijeće donosi proračun za sljedeću proračunsku godinu na način i u rokovima propisanim zakonom.

 

Ukoliko se  proračun za sljedeću proračunsku godinu ne može donijeti u propisanom roku, Općinsko vijeće donosi odluku o privremenom financiranju na način i postupku propisanim zakonom i to najduže za razdoblje od prva tri mjeseca proračunske godine.

 

Članak 85.

Ako se tijekom proračunske godine smanje prihodi i primici ili povećaju izdaci utvrđeni proračunom, proračun se mora uravnotežiti sniženjem predviđenih izdataka ili pronalaženjem novih prihoda.

 

Uravnoteženje proračuna provodi se izmjenama i dopunama proračuna po postupku propisnom za donošenje proračuna.

 

Članak 86.

Ukupno materijalno i financijsko poslovanje Općine nadzire Općinsko vijeće.

 

Zakonitost, svrhovitost i pravodobnost korištenja proračunskih sredstava Općine nadzire Ministarstvo financija.

XI. AKTI OPĆINE

Članak 87.

Općinsko vijeće na temelju prava i ovlaštenja utvrđenih zakonom i ovim Statutom donosi Statut, Poslovnik, proračun, odluku o izvršenju proračuna, odluke i druge opće akte i zaključke.

Općinsko vijeće donosi rješenja i druge pojedinačne akte, kada u skladu sa zakonom rješava o pojedinačnim stvarima.

Članak 88.

Općinski načelnik u poslovima iz svog djelokruga donosi odluke, zaključke, pravilnike, te opće akte kada je za to ovlašten zakonom ili općim aktom Općinskog vijeća.

 

Članak 89.

Radna  tijela Općinskog vijeća donose zaključke i preporuke.

 

Članak 90.

Općinski načelnik osigurava izvršenje općih akata iz članka 87. ovog Statuta, na način i u postupku propisanom ovim Statutom, te obavlja nadzor nad zakonitošću rada Jedinstvenog upravnog odjela.

Članak 91.

Jedinstveni upravni odjel Općine u izvršavanju općih akata Općinskog vijeća donosi pojedinačne akte kojima rješava o pravima, obvezama i pravnim interesima fizičkih i pravnih osoba (upravne stvari).

 

Protiv pojedinačnih akata iz stavka 1. ovog članka, može se izjaviti žalba nadležnom upravnom tijelu Zadarske županije.

 

Na donošenje pojedinačnih akata shodno se primjenjuju odredbe Zakona o općem upravnom postupku i drugih propisa.

 

U izvršavanju općih akata Općinskog vijeća pojedinačne akte donose i pravne osobe kojima su odlukom Općinskog vijeća, u skladu sa zakonom, povjerene javne ovlasti.

 

 

Članak 92.

Nadzor zakonitosti pojedinačnih neupravnih akata koje donose u samoupravnom djelokrugu Općinsko vijeće i Općinski načelnik obavljaju nadležna središnja tijela državne uprave, svako u svojem djelokrugu, sukladno posebnom zakonu.

 

Članak 93.

Nadzor nad zakonitošću općih akata Općinskog vijeća u njegovom samoupravnom djelokrugu obavlja ured državne uprave u Zadarskoj županiji i nadležna središnja tijela državne uprave, svako u svojem djelokrugu.

 

Članak 94.

Detaljnije odredbe o aktima Općine Kukljica i postupku donošenja akata utvrđuje se Poslovnikom Općinskog vijeća.

 

Članak 95.

Opći akti se prije nego što stupe na snagu, objavljuju  u Službenom glasniku Općine Kukljica.

 

Opći akti stupaju na snagu osmog dana od dana objave, osim ako nije zbog osobito opravdanih razloga, općim aktom propisano da opći akt stupa na snagu dan nakon objave.

 

Opći akti ne mogu imati povratno djelovanje.

XII. JAVNOST RADA

Članak 96.

Rad Općinskog vijeća, Općinskog načelnika i Jedinstvenog upravnog odjela Općine je javan.

 

Predstavnici udruga građana, građani i predstavnici medija mogu pratiti rad Općinskog vijeća u skladu s odredbama Poslovnika Općinskog vijeća.

 

Članak 97.

Javnost rada Općinskog vijeća osigurava se:

–       javnim održavanjem sjednica,

–       izvještavanjem i napisima u tisku i drugim oblicima javnog priopćavanja,

–       objavljivanjem općih akata i drugih akata u službenom glasniku Općine Kukljica i na web stranicama Općine Kukljica.

 

Javnost rada Općinskog načelnika osigurava se:

–       održavanjem redovnih  mjesečnih konferencija za medije,

–       izvještavanjem i napisima u tisku i drugim oblicima javnog priopćavanja,

–       objavljivanjem općih akata i drugih akata u službenom glasniku Općine Kukljica i na web stranicama Općine Kukljica.

 

Javnost rada Jedinstvenog upravnog odjela Općine osigurava se izvještavanjem i napisima u tisku i drugim oblicima javnog priopćavanja.

 

XIII. SPRJEČAVANJE SUKOBA INTERESA

Članak 98.

Način djelovanja Općinskog načelnika i zamjenika Općinskog načelnika u obnašanju javnih dužnosti uređen je posebnim zakonom.

XIV. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

 

Članak 99.

Prijedlog za promjenu Statuta može podnijeti jedna trećina vijećnika Općinskog vijeća, Općinski načelnik i Povjerenstvo za Statut i  Poslovnik Općinskog vijeća.

 

Prijedlog mora biti obrazložen, a podnosi se predsjedniku Općinskog vijeća.

 

Općinsko vijeće, većinom glasova svih vijećnika, odlučuje da li će pristupiti raspravi o predloženoj promjeni Statuta.

 

Ako se ni nakon ponovljene rasprave ne donese odluka da će se pristupiti raspravi o predloženoj promjeni, isti prijedlog se ne može ponovno staviti na dnevni red Općinskog vijeća, prije isteka roka od šest mjeseci od dana zaključivanja rasprave o prijedlogu.

 

Članak 100.

Odluke i drugi opći akti doneseni na temelju  Statuta Općine Kukljica (Službeni  glasnik Općine Preko broj 4/09 i 7/09) i zakona, uskladit će se  s odredbama ovog Statuta i zakona kojim se uređuje pojedino područje u zakonom propisanom roku.

Članak 101.

Do donošenja općih akata u skladu s odredbama ovog Statuta, primjenjivat će se opći akti Općine Kukljica u onim odredbama koje nisu u suprotnosti s odredbama zakona i ovog Statuta.

U slučaju suprotnosti odredbi općih akata iz stavka 1. ovoga članka neposredno će se

primjenjivati odredbe zakona i ovog Statuta.

 

Članak 102.

Ovaj Statut stupa na snagu osmog dana od dana objave u Službenom glasniku Općine Kukljica, osim članaka 46. st. 3.t. 5, 13. i 32., st. 5., čl. 52. st. 1. i 2. i 60. st. 2.  koji stupaju na snagu na dan stupanja na snagu odluke o raspisivanju prvih sljedećih općih i redovitih izbora za članove predstavničkih tijela jedinice lokalne i područne ( regionalne) samouprave i općinskih načelnika, gradonačelnika i župana.

Članak 37. stavak 2. stupa na snagu danom pristupanja Republike Hrvatske Europskoj uniji.

Stupanjem na snagu ovog Statuta prestaje važiti Statut Općine Kukljica (Službeni glasnik Općine Kukljica broj 4/09 i 7/09).

 

 

 

Predsjednik Općinskog vijeća

Dario Karlić