Izmjene i dopune Proračuna (REBALANS) 2013.

 Kao što sam rekao na sjednici OV-a, nisam siguran da naš načelnik uopće zna što je to rebalans? Čemu služi , zašto i kada se donosi?

(Naš načelnik je pobrkao redoslijed. Rebalans bi trebao biti Novi plan koji bi OV trebalo usvojiti. Ovdje je sitacija da je načelnik sam preraspodijelio šolde, potrošio ih nenamjenski i nakon svega toga dolazi pred OV da tu njegovu nezakonitost – ozakonimo).

Očito je da on o tome nema pojma. Zašto to tvrdim? Zato što svako tko se bavi iole ozbiljnijim poslom kvartalno (svaka 3 miseca) kontrolira kretanje svog poslovanja i na temelju toga donosi odluke – kako negativne trendove zaustaviti i okrenuti ili pozitivne bolje iskoristiti.

Zakon je predvidio polugodišnje izvješće za izvršenje proračuna i svi odgovorni načelnici s time dolaze na OV u 07.misecu i ne čekaju zadnji dan po poslovniku (15.09.) a naš načelnik ne poštuje ni taj rok i dostavlja potrebne materijale naknadno, tek nakon nekoliko upozorenja i intervencija OV-a.

Prema podacima polugodišnjeg izvješća, iz aviona je bilo vidljivo da se planirani proračun ne može ostvariti i da će planirani prihodi biti manji za cca 1.000.000 kn, a načelnik sazvane sjednice OV neodgovorno bojkotira, kolektivno sa svim svojim vijećnicima i ne dolazi na njih. Valjda misli da on tu nema što obrazlagati i predlagati nekakvom OV-u jer on je „gazda“ i može sve što i kako hoće.

Pritom zaboravlja da se radi o proračunu i da je proračun za njega „zakon“, koji ne može mijenjati nitko osim onoga tko ga je i donio, a to je OV-e.

Sve proračunske stavke se moraju poštivati i izvršavati kako to stoji u proračunu, a ako to iz nekog razloga nije moguće (zato se kvartalno kontrolira izvršenje) onda načelnik mora sa podacima o izvršenju i prijedlozima promjena (rebalans), uz detaljno obrazloženje svake stavke za koju se traži promjena, pravovremeno doći pred OV-e i zatražiti rebalans proračuna.

A ne kako je to kod nas slučaj, sam odlučivati o svim promjenama i onda na kraju godine, nakon što je nenamjenski i netransparentno potrošio proračunska sredstva tražiti za to pokriće od OV-a. I još k tome ne znati objasniti pojedine stavke.

A kako je nenamjenski potrošio naše šolde vidi se iz analize. Ovo naravno nisu sve stavke, već samo neke koje odma bodu oči.

Za one koji žele pratiti, Dokument (Izmjene i dopune proračuna (REBALANS) 2013.) se nalazi u Dokumenti-ma. Sam Dokument se sastoji od dva dijela. Opći  (pdf – str. 3 – 9 i Posebni dio (pdf – str 10 – 17).

 

 (Izmjene i dopune proračuna) – POSEBNI DIO

–           Str.1 / 32911 Predstavničko tijelo

Plan 50.000 kn – Rebalans do 28. 11. – 46.138kn  (do 30.06. 32.954,23kn)

Razlika 13.183,77 kn ??? (Vjećnici nisu primili ni lipe???)

Razlika je nastala jer su načelnik i pročelnik sami sebi potpisali i naplatili (bez ikakve osnove – protuzakonito), prvi nešto više od 6 a drugi oko 7 tisuća kuna, u vidu naknada za sudjelovanje u radu OV-a unazad 4 (četiri) ili ko zna koliko godina, iako su se kako je to predsjednica OV-a rekla svi oni odrekli istih. Zato to i nisu mogli napraviti dok je ona bila načelnica ali su to napravili u srpnju 2013. čim su došli na vlast!?

Istovremeno je svojim vijećnicima naredio da glasaju protiv vijećničkih naknada!?

 

–          Str.2 / 32320 Investicijsko održavanje

Plan 200.000kn Rebalans 345.000 kn – nejasno je što spada u to. Povećanje 72,5%???

Prema odluci o izmjenama i dopunama programa odžavanja objekata i uređaja komunalne infrastrukture u to spada: održavanje i čišćenje javnih površina, održavanje javne rasvjete i održavanje javnih plaža u ukupnom iznosu od 424.812,50kn??? Što je istina??? I kako onda uzimati ozbiljno ovakav rebalans.

 Ni na sjednici OV-a, načelnik i pročelnik, koji su radili izmjene i dopune, nisu znali objasniti razliku u iznosima (345.000kn / 424.812,50kn)

 

–          Str.2 / 32330 Promiđba

Plan 50.000kn rebalans 90.000 kn (Do 30.06. – 19.883 kn)- Koja promiđba, a nema nas nigdi? Ni letka ni brošure. Povećanje 80%???

Po pojašnjenju Vesne na sjednici OV-a, u ovu stavku je ušao dio muzike (pivači) jer su računi bili kao od poduzetnika a ne ugovori o djelu ili umjetnička djela (vjerovatno 40-50.000kn, viditi ćemo kada dobijemo detaljne podatke)

 

–          Str.2 / 32341 Potrošena voda

Plan 0 kn, rebalans 49.000 kn (4.000 kn svaki misec) – što je to, čija je to voda???

 Po pojašnjenju na sjednici, to se odnosi na račune za vodu općine, vrtića, penzioneri, TZ i zalivanje cvića što nikako ne može biti toliki iznos.

Tu se vjerovatno krije i voda potrošena na nautičkim vezovima.

 

–          Str.3 / 32372 Ugovori o djelu

Plan 60.000kn, rebalans 101.952 kn– ??? Povećanje za 70%???

Zašto su ti troškovi povećani za 70% nismo saznali !?

Jedan od ugovora o djelu je i Šime Lisica, koji je do promjene vlasti, po istom nosio pozive za katastarsku izmjeru. Bar su ljudi znali kad i gdje moraju biti radi izmjere. Kad je došao na vlast načelnik je raskinuo ugovor s njim, jer je po njemu kao to nepotrebno, te se pohvalio kako i na taj način štedi. Sad se međutim ispostavilo da nas je sve prevario, i da Šime Lisica i dalje prima šolde po tom ugovoru, samo sada za nerad, jer više ne nosi pozive. Naš načelnik je stvarno meštar od „ušteda“- laži.

 

–          Str.3 / 32375 Geodetska izmjera – je od početka siva zona, totalno nepoznata. Nezna se ni koliko košta izmjera ni zašto je cijena 4.000 kn za svakog posjednika, a država, prema izjavi načelnika, sufinancira 60% troškova.

Zatražiti ću da OV dobije sve podatke vezane uz geodetsku izmjeru, da se vidi koliko ona stvarno košta i koliko bi mještani trebali učestvovati u pokriću tog troška. Ovako ispada da smo do sada platili više nego što bi trebalo.

–          Planirano 450.000kn – rebalans 0,00 kn – Odlučio je da ove godine ne plati ni lipe. Dug se prenosi u slijedeću godinu a onda će se platititi duplo.

 

–          Str.4 / 42273 Oprema

Planirano 0 kn, rebalans 52.000 kn (30.06. 13.812 kn, a do 28.11. 31.812 kn) – kakva oprema ???

 Od 52.000kn koliko je potrošeno za nekakvu opremu, znamo da se našem načelniku svidjela bina od 40m2 i da je istu platio 18.000 kn. U što je potrošio ostalih 34.000 kn nismo uspili doznati!?

 

–          Str.3 / 32380 Računalne usluge

Plan 25.000 kn (Do 30.06. – 14.000 kn) novi plan 25.000kn. Kakve usluge, kome i zašto???

Po pojašnjenju pročelnika radi se isključivo o održavanju softvera, bez ikakve podrške u radu ljudima koji s njime rade? Kakvom održavanju? Pa nije to mehanički stroj da mu triba minjati ulje ili ležajeve. Kad kupiš softver onda ga imaš zauvik.

A softver je kupljen za 59.000kn !? Znači u dvi godine održavanja platimo ga još jedanput? I tako iz godine u godinu – ponašamo se ko pijani milijarderi. 

 

–          Str.4 / 38114 Dobrovoljno vatrogasno društvo (DVD)

Plan 170.000 kn, rebalans 38.700 kn (Do 28.11. 32.684 kn). Zbog čega kad je to zakonska obveza (5% od ukupnih prihoda)???  Plaćeno samo 22,8%.

Načelnik mrtav hladan kaže,- to je netko drugi isplanirao a ja sam im dao koliko sam mogao -. Jeli on uopće svjestan što govori? Dao im je koliko je on htio, a ne koliko je (zakonski) trebao ili mogao, jer je mnoge stavke proračuna samovoljno povećavao za 70-80%, a šoldi su se našli i za stavke koje nisu bile u proračunu, kao npr. pivači.

Nedaj Bože požara u Kukljici. Svi bi skakali u more.

 

–          Str.4 / A3003 Održavanje objekata

Plan 300.000 kn, rebalans 130.000kn – Zašto??? Što je sa grobljem 100.000kn, rebalans 0 kn? Samo 43% od planiranog.

Prema odluci o izmjenama i dopunama programa odžavanja objekata i uređaja komunalne infrastrukture – održavanje i čišćenje javnih površina – 200.000kn?

 

–          Str.4 / A3004 Građenje objekata

Plan 858.900 kn, rebalans 554.641 , a u odluci 514.625 kn ????

Ustvari od 554.641 za izgradnju komunalne infrastrukture je predviđeno 387.641 kn, a 167.000 kn su kapitalne pomoći izvan javnog sektora (Vodosprema).

Dakle od skoro 3.600.000 kn Kukljici ostaje samo 359.000 (10%) za izgradnju komunalne infrastrukture. Što se sa tim može izgraditi? I onda se još odričemo komunalnog doprinosa (1kn/m3). I takav rebalans bi trebali prihvatiti?

 

–          Str.6 / 3008 Tekuće donacije za kulturu

Plan 148.000kn a rebalans 71.054 kn odnosno 48% od planiranog. Zašto?

 

–          32371 –Ugovori za umjetnička djela (Koliko sam uspija razumiti to su opet – pivači)

Plan 0 kn – rebalans 44.500kn.

 

–       38119 –  TZ Kukljica

Plan 90.000, rebalans 7.300 kn. Zašto je TZ dobila samo 7.000 kn, a mi smo turističko misto, ove godine je broj noćenja pao sa 55.000 na 45.000, (di mi to gremo??? Čini se vrtoglavo prema nuli).

Za svu kulturu u Kukljici, skupa sa TZO od ukupno planiranih 148.000 kn dano je samo 26.000 kn (17% od plana, smanjenje 83%) – estradu ne računam. Tko je i na temelju kojih kriterija donio odluku?

Očito je da mi pod pojmom turizam i turistička ponuda podrazumijevamo dovođenje pivača. Jadno i bezidejno.

 

–          38115 – NK Sv. Mihovil – Čiji je to klub  kad im se daje 6.500 kn,  Krijanci samo 1.000 kn a KUD-u 9.000 kn. Po kojim je to kriterijima i tko ih je donio i usvojio?

 

Ovo su samo one stavke koje odmah bodu u oči , koje je načelnik samovoljno, nenamjenski i netransparentno potrošio ili uskratio, a gotovo sve stavke proračuna su takve, što nije ni čudno kada se cijelu godinu igrao velikog „gazde“ i uzurpirao ovlasti OV-a.

O prihodima ću više govoriti u planu proračuna za 2014. a ovdje ću samo napomenuti da su prihodi od administrativnih pristojbi (komunalne naknade, komunalni doprinosi itd.) dramatično podbacili i iznose samo 690.000kn (2011. su bili 1.590.000kn).

O prihodima bi, ukoliko si želimo dobro, pod hitno trebalo održati posebnu sjednicu općinskog vijeća.

 

ZAKLJUČAK

Ovaj rebalans je zakasnio 5 miseci. Napravljen je nestručno i površno jer se brojke iz povezanih dokumenata ne slažu. Predložen je reda radi, samo sa jednim ciljem – tako da se prikaže da je općina na pozitivnoj nuli i da nema nikakvih nepodmirenih obaveza.

Napravljen je tako da bi se vama i novinarima (Vox) hvalio da je u 6 miseci vratio dug općine u iznosu od 1.050.000 kn. A nije vratio ni lipe, jednostavno zato što taj dug niti ne postoji. A glede toga, istina je slijedeća:

TZ-u je uskraćeno 80.000 kn a turizam nam je glavna grana privrede?

Načelnik je ujedno i predsjednik TZ-a, i umisto da sa direktoricom TZ radi na poboljšanju postojećeg i kreairanju  novog turističkog proizvoda, on je proglašava neškolovanom i nesposobnom (ustvari nepodobnom), daje joj otkaz, pa ga povlači kad je bio suoćen sa tužbom i zakonskim propisima, uzima stvar u svoje ruke i misli da se poboljšanje turističke ponude svodi na dovođenje pivača po svom guštu!? Uskračuje joj 83.000 od planom proračuna predviđenih 90.000 kn.

Rezultat takvog ponašanja je daljnji pad noćenja (lani 55.000 ove godine 45.000) kad svi ostali u okruženju bilježe rast.

KUD-u „Kukljica“, od planom proračuna predviđenih 26.000 kn, uskraćuje 17.000 kn.

Isti bi kao nositelji kulturne posebnosti Kukljice, trebali nastupati, gostovati i unapređivati svoj program za 9.000 kn godišnje???

A drugima se dili šakom i kapom. Pa tako pivači dobivaju 5 puta više nego sve udruge zajedno, koje se bave kulturnim djelatnostima. Osim pivača, posebno su cijenjeni i nogometaši, pa tako NK Sv. Mihovil iz Preka dobiva gotovo kao KUD Kukljica (6.500 kn) ili šest i po puta više nego naša Krijanca??? Kakvi su to kriteriji?

Rashodi poslovanja prikazani u tabeli su smanjeni za otprilike 12%, ali samo prividno, jer nije plaćeno 450.000 Geodetima + 130.000 DVD + TZ i kulturi 121.000kn, što ukupno iznosi 701.000 kn). Istovremeno su i rashodi za izgradnju komunalne infrastrukture (građevinski objekti) srezani za 660.440 kn ili 57%.

Znači nama u proračunu fali više od 1.360.000 kn da bi napravili sve što smo planirali, što govori da smo ovakvim načelnikovim mešetarenjem („uštedom“) sa stavkama proračuna, debelo zakinuli neke korisnike proračuna a najviše samo misto kojem smo za izgradnju infrastrukture uzeli 660.440kn, a i dio obveza prema geodetima smo prenijeli na slijedeću proračunsku godimu.

Dok na Kukljici naveliko štedimo, rashodi za zaposlene koji su u 2012. bili 855.805kn,  u 2013. su rebalansom narasli na 933.900kn, iako vam je načelnik prije izbora obečao da će na njima uštediti, ni manje ni više, nego 500.000 kn/godišnje.

Ovakav rebalans (prvi i jedini), u vrime Božića, bez glave i repa, u kojem liva nezna što radi desna, nakon načelnikovog soliranja i nenamjenskog trošenja, netransparentnog prebacivanja sredstava s jedne stavke na drugu, bez ikakvog kriterija i obrazloženja, ne može podržati nitko tko se u svom radu ponaša moralno, razumno i odgovorno.