PLAN PRORAČUNA ZA 2014.g.

PRIHODI

Što reći o prihodima ovog plana proračuna, dosadno, apatično, bezidejno i jadno. Vidi se da su to samo brojke da se zadovolji formalnost, nema nikave vizije, novih projekata pa ni napretka, nego je to samo nastavak stagnacije i propadanja.

A pogledajte kako to radi nova vlast u nama susjednim Kalima, oni koji se trude da nešto naprave i koji znaju, citiram…“Proračun za 2014. iznosi 10,8 milijuna kuna, što je dosta više od ovogodišnjeg proračuna koji iznosi 6 milijuna kuna. Proračun sadrži dosta razvojnih stavki, a u velikoj mjeri se oslanja na sredstva koja se mogu dobiti od EU fondova“ – završen citat.

Prema rebalansu u 2013, prihodi će biti na nivou 3.596.690 kn, a planom proračuna za slijedeću godinu prihodi iznose 3.614.000 što je samo 0,47% više od ostvarenog u ovoj godini.

Znači, Kukljico, slabo ti se piše. Nema nikakvog boljitka za te. Ali ne samo to, nema boljitka na vidiku ni slijedeće 3 godine jer se planira rast na nivou 2% godišnje, ako se puko mehaničko jednako povećanje svih stavki proračuna za 2% uopće može nazvati nekakvim planom (a ostvarenje će sigurno biti znatno lošije).

A što to znači? To znači da vodstvo ove općine po pitanju razvoja ne radi ništa, nema nikakvog plana, nikakve ideje i nikakve vizije kako poboljšati stanje u Kukljici i kako povećati prihode. Jer bez povećanja prihoda uz kontrolirano i pametno trošenje istih, nema pomaka naprid ni napretka.

A prihodi se mogu povećati samo novim projektima i/ili boljim upravljanjem postojećim resursima.

Iz plana proračuna za 2014., 2015. i 2016. se vidi da nema novih projekata na vidiku ni ove, ali ni slijedećih godina, kao ni boljeg upravljanja postojećim resursima.

Pa kad već ova vlast nema nikakve vizije i nije sposobna osmisliti neki novi projekt za očekivati bi bilo da se bar potrudi što efikasnije upravljati sa onim što ima. Ali to našem načelniku nije ni na kraj pameti.

Navesti ću samo jedan primjer koji će vam to zorno pokazati. Sjećate li se odluka OV-a o kafiću „Ivi“, iznajmljivanju direktnom pogodbom slastičarni Hajduk i kafiću Fox pomorskog dobra bez koncesijskog odobrenja i prepuštanje upravljanja komunalne infrastrukture na nautičkim vezovima ŽLU.

Namjera vijećnika koji su podržali te odluke bila je upravo to, da se sa raspoloživim resursima domaćinski upravlja, kako bi poboljšali prihode proračuna. Sve te odluke naš načelnik  je dočekao na nož, kao da su uperene protiv njega osobno. Umjesto da je došao i rekao, u redu ljudi, ajmo viditi ako sam/što sam to krivo napravio, što vi predlažete, da vidimo što i kako da  popravimo. On se nažalost, nastavio bahatiti i inatiti, pa je prvo poništio odluke OV-a, a nakon toga je odbio i razgovor s OV prije 3. izvanredne sjednice, a na sjednicu nije ni došao.

Godinama već čekamo na nekakav novi Zakon o lukama??? ili što već? A po pitanju nautičkih vezova koji nas u ovoj situaciji mogu spasiti, jer ne zaboravimo da je upravljanje njima godišnji prihod od cca 2.000.000 kn, što je više od pola planiranog proračuna za slijedeću godinu. Ali kao što sam već rekao, naš načelnik čeka novi zakon koji nikako da dođe, a i kad i ako dođe ko zna što će u njemu pisati, umjesto da uzme stvar u svoje ruke, sakupi svu raspoloživu dokumentaciju koju po tom predmetu općina posjeduje, angažira kvalitetnog pravnika i iskoristi sve zakonske mogućnosti da upravljanje nautičkim vezovima ćim prije vrati pod upravu općine Kukljica, koja je iste osmislila i izgradila.

I ne samo da ništa ne poduzima nego čak i upravljanje komunalnom infrastrukturom (snabdjevanje nautičkih vezova vodom, strujom, korištenje sanitarnih čvorova) koje je donedavno bilo pod kontrolom Sabuše iz kojih je ista ostvarivala prihod od cca 170.000 kn/god., nonšalantno prepušta Županijskoj lučkoj upravi. Sve odluke koje su po tom pitanju donijete od načelnika ili direktora Sabuše, uključujuči i tu o prepuštanju upravljanja komunalnom infrastrukturom čuvaju se u općini kao stroga tajna, kao da smo mi vijećnici nećiji špijuni.

Slično je i sa preostala dva slučaja. Mislim da tome ne treba dodatni komentar.

Pa kako onda surađivati sa takvom osobom, kako mu pomoći da ne radi gluposti i poboljša proračun, kad on misli da je popija svo znanje ovog svita, kad o nićemu ne želi argumentirano razgovarati, kad ne želi čuti drugačije mišljenje, a istovremeno nije u stanju ili ne želi odgovoriti ni na jedno vijećničko pitanje. Kad nas od početka tretira kao svoje neprijatelje i špijune !?

U vezi sa gore navedenim ovih je dana načelniku stiglo pismo od Ministarstva pomorstva u vezi Nadzora zakonitosti pojedinačnih upravih akata.  Radi se o slastičarni Hajduk i kafiću Fox, kojim mu je naloženo  da odmah i bez odgode dostavi Statut općine, Odluku o davanju u zakup javnih površina, a posebno dokument temeljem kojeg je u općini Kukljica pomorsko dobro proglašeno javnom površinom (dopis ministarstva pomorstva možete pročitati u Dokumenti-ma).

Koliko je meni poznato takav dokument u općini ne postoji. I što sad? Umisto da je poslušao naša upozorenja i da se odazvao na poziv za razgovor OV-a, da smo to rješili mirnim putem unutar svoje kuće, on poništava odluke OV i traži mišljenje ureda državne uprave, koje dokumente proslijeđuje Ministarstvu uprave i Ministarstvu gospodarstva, a ovi Ministarstvu pomorstva.

što bi rekli – tjerao lisicu, pa istjerao vuka (a sutra će mu drugi biti krivi za to). Samo se nadam da odluka ministarstva neće općinu (svih nas) opaliti po žepu.

Osim toga, iz rebalansa proračuna za ovu godinu vidi se dramatičan pad prihoda od administrativnih pristojbi, tako da će u ovoj godini biti ostvareni tek u iznosu od 690.682 kn dok je isti prihod u 2011.g iznosio 1.594.175 kn. I umisto da su svi u općini zbog toga zabrinuti, da slušamo o mjerama kako to popraviti, dolaze prijedlozi da se komunalni doprinos za legalizaciju objekata smanji sa 9 na 1 kunu. Valjda nam je i tih bijednih 690.000 kn previše u proračunu, a komunalnu infrastrukturu ćemo onda graditi samo virtualno, u mislima.

O nenaplaćenim potraživanjima općine od mještana u iznosu od 2.900.000 kn ni jedne riči. U onom članku u Voxu načelnik je rekao da nije poslao ni jednu ovrhu, pa po njemu ispada ko plati dobro plati, a ko ne plati ni ne mora. A ima mještana koji su dužni općini i nekoliko stotina tisuća kuna, pa po tome ispada da su svi oni koji uredno podmiruju svoje obaveze naivci i budale.

Zato predlažem da načelnik i njegove službe pripreme sve potrebne materijale i da se o prihodima općine i naplati dugova održi čim prije posebna sjednica OV-a ili ako to iz bilo kojeg razloga nije moguće, da se ovakvoj neodgovornoj vlasti zahvalimo i izaberemo novu koja će se znati i htjeti nositi sa tim problemima.

RASHODI

Nakon izbora napravio sam analizu izbornog pamfleta – „Programa“ našeg načelnika i mislio sam ga ranije objaviti, no vidjevši klimu u mjestu i način razmišljanja ljudi, odustao sam od toga, da mi nebi prebacivali kako sam protiv njega i kako mu ne dam raditi, a on je tek doša. No sad je već prošlo 6 miseci i obzirom na njegov plan proračuna za 2014, 2015 i 2016 vidi se što i kako planira (uglavnom ništa),  i ova rasprava je prava prilika  da progovorimo o njegovim izbornim obećanjima koja to ustvari nisu, nego su bezočne laži i obmane mještana Kukljice.

Kad je to pisao nije mu bilo ni na kraj pameti da obećano i ispuni, bila je to samo ješka za glasače kako bi dobio izbore, računajući  na njihovo kratko pamćenje.

No pri tom je zanemario dvije važne činjenice, prvo da napisano zauvijek ostaje kao svjedok i drugo da su u laži kratke noge i da će ga prije ili kasnije netko podsjetiti na obećanja koja je dao.

Pa evo ja ga sad podsjećam na to, a odluku o njemu kao načelniku prepuštam onima koji su progucali ješku i glasali zanj.

Citiram što je u svom pamfletu – programu napisao…

 „Ovaj program nemojte baciti nego ga spremite na sigurno jer želim da me kroz sve ove četiri godine kontrolirate što sam od ovog Vašeg programa ostvario“.

Njegova najveća ješka tj. laž bila je – citram

“ Pitali ste me kako ću vratiti i do kada dug od 2,5 milijuna kuna? Vratit ću ga do 31.12.2016. godine u cijelosti i to na slijedeći način: –

–       Na bruto plaćama                             500.000 kn/god x 3 = 1.500.000 kn kroz 3 god.

–       Naknade vjećnicima                         100.000 kn/g     x 3 =     300.000 kn

–       Trošak mijenjanja žarulja                   260.000 kn/g   x 3 =     780.000 kn

–       Trošak el. energije                             100.000 kn/g   x 3 =     300.000 kn

–       Mob / tel / internet                              100.000 kn/g  x 3 =      300.000 kn

–       Putni troškovi                                      50.000 kn/g     x 3 =    150.000 kn

–       Reprezentacija                                    60.000 kn/g     x 3 =    180.000 kn

–       Intelekt. usluge / peglanje kart.         100.000 kn/g     x 3 =    300.000 kn

___________________________________________________________________

Ukupna ušteda                               1.270.000 kn /g   x 3 =     3.810.000 kn kroz 3 god.

 

Svih 8 gore navedenih stavki spadaju u stavku 3 – Rashodi poslovanja u proračunu.

Dakle, naš načelnik nam je obećao da će tu stavku smanjiti za nevjerovatnih 1.270.000 kn u odnosu na iznos te stavke u proračunu iz 2012. god.

Da, dobro ste pročitali  –  1.270.000 kn.

Rashodi poslovanja u 2012. god. su iznosili 2.825.291 kn. Kad od tog iznosa odbijemo 1.270.000 kn (koliko je obećao da će uštediti), u planu proračuna za 2014.g. stavka rashodi poslovanja, trebala bi biti 1.550.291 kn, a pogledajte sami koliko ta stavka iznosi u planu proračuna za 2014. god.

Kao što vidite rashodi poslovanja u planu proračuna za 2014. g iznose 2.849.000 kn i nisu manji od istih rashoda iz 2012.g, nego su veći za  23.709 kn.

Di je onda nestala ušteda od obećanih 1.270.000 kn???… Biće da su isparili u vidu magle što je osobina svih iluzija (obmana).

Pa sad pitam sve one koji su glasali za njega – Mislite li da takav čovjek zaslužuje da i dalje bude naš načelnik, ili ga zbog ovakve besramne laži i prevare treba pod hitno smjeniti?

Isto čak i gore je za 2015. i 2016. jer troškovi poslovanja prema planu rastu svake godine za 2%. Kako ćemo onda vratiti dugove  kad za povrat dugova nismo predvidili ni jedne jedine lipe za sve 3 godine.

Reći ću vam kako to naš „genijalni“ načelnik namjerava „vratiti“.

Pema polugodišnjem izvještaju, nepodmirene obaveze općine su bile 474.890,10 kn, a realni dug komunalnih poduzeća oko 1.200.000 kn. Znači sveukupne obaveze oko 1.700.000 kn

Naš načelnik se je dositija kako vratiti dug, a ne potrošiti ni lipe. Naime, u Vox-u je izjavio da je sveukupni dug umisto 1.700.000 kn, 3.530.000 kn , i automatski je vratio 1.830.000 kn. Bez muke, ikakvog truda i bez lipe troška. Ovaj izum kako vratiti dug a ne potrošiti ni lipe, trebalo bi patentirati i kandidirati za Nobelovu nagradu za ekonomiju. Možda je dobijemo pa zaradimo 1.000.000 $ nagrade.

Osim toga u svom pamfletu – programu, obećao vam je rješiti slijedeće krakove kanalizacije:

–       dionica 98 metara Benini – Lonini

–       dionica 604 m  Gnojišta

–       dionica 900 m  Zavrh

–       podmorski ispust iza Zelene Punte

a u planu proračuna za 2014.g. za tu namjenu je predvidio samo 300.000 kn, za 2015.g. 306.000 kn, a za 2016.g. 312.000 kn, što je višestruko nedovoljno da ispuni i jedan dio tih svojih obećanja.

Toliko o njegovim obećanjima, mislim da na njih ne triba više trošiti ni riči.

 

Plaće – Nezakonita stavka u Proračunu

Rashodi za zaposlene 764.800 kn, od toga je za zaposlene u općini 593.150 kn, a „Manulica“ je 171.650 kn.

Prema dostavljenom tumačenju Zakonu o plaćama u lokalnoj i područnoj samoupravi, kao ukupni prihod, računa se ostvareni prihod u 2012.g. i isti je iznosio 3.557.441.80 kn. Kad od tog iznosa odbijemo potpore u iznosu od 210.000 kn i sufinanciranje cijena usluga u iznosu od 500.000 kn, za obračun nam ostane iznos od 2.847.441,80 kn. 20% od tog iznosa je 569.488,36 kn. Znači da plaće u općini mogu bi maksimalno toliko, a ne kako je planom predviđeno  593.150,00 kn (20,83%), što je više od max. 20% koliko zakon propisuje..

Kakvo je to planiranje kad se ne poštuje zakon? U startu su plaće zaposlenih u općini veće od zakonom dozvoljenog maksimuma. Kako naš načelnik misli stimulirati zaposlene da bolje i kvalitetnije rade kad za stimulaciju nema ni lipe? Što ako se ukaže potreba za nečijim prekovremenim radom?

Sve to govori da se tu radi o neodgovornosti, bahatosti i neznanju, a nikako o nekakvom promišljanju i planu.

32911 Naknade članovima predstavničkih tijela – plan 0 kn, obzirom na izglasane naknade vijećnicima trebalo bi biti min. 50.000 kn

31 – Plaće 593.150 kn, iako mogu biti max 569.488.36 kn, no u ovoj općini izgleda nitko ne razumi što znači max. ili protuzakonito?

32320 investicijsko održavanje, plan 370.000kn. Što je to što je naraslo na duplo?

32330 Promidžbe i informiranja, plan 45.000kn. A nema ni web stranice, ni brošure. Što je onda to predviđeno?

32370 Intelektualne usluge 105.000, ugovori o djelu 52.500 i geodetsko izmjera 470.000kn Ukupno 627.500kn. Što je sa 450.000kn od prošle godine koji nisu plaćeni?

U 2013.g.  je bio plan Intelektualne usluge 40.000kn i toliko je realizirano (sada 105.000)??? Koji su to silni intelektualci što na njih trošimo tolike šolde. A svi znamo kakvo je načelnikovo mišljenje o intelektualcima.

Ugovori o djelu su za 2013.g bili u planu 60.000 a realizirati će se 101.952??? A plan 52.000kn???

32380 – Računalne usluge opet 25.000kn ??? Pod hitno raskinuti bespotrebni ugovor za održavanje softvera i šolde usmjeriti u pomoć mještanima kojima je potrebno.

38114 DVD – Lani je bilo planirano 170.000 kn, a plaćeno je samo 38.700, a ove godine je planirano 140.000, a platićemo valjda 30.000 pa ćemo ostatak potrošiti na nešto drugo? Možda opet na pivače?. Postoji zakonska obaveza za protupožarnu i civilnu zaštitu. Čisto licemjerstvo. Planira se nešto a onda se to potroši za nešto drugo. Ko što sam već rekao, nedaj bože požara u Kukljici, svi ćemo skakati u more.

3003 – Održavanje objekata

Javne površine 300.000 a 10.000 za uređenje groblja.

Za ilustraciju, ove godine je u planu bilo 300.000, za javne površine 200.000 a za uređenje groblja 100.000, a potrošeno je samo 130.000 na javne površine. Znači novci nisu potrošeni za namjenu za koju su bili namjenjeni. Ili po običaju jedno se planira a drugo se radi (troši).

3004 – Izgradnja objekata komunalne infrastrukture. Planirano 300.000 za izgradnju vodovoda i kanalizacije i 140.000 za ceste i 10.000 za javnu rasvjetu. Dakle od prihoda u iznosu od 3.614.000 kn za izgradnju Kukljice je predviđeno pišljivih 450.000 kn

Za groblje ni kune (Posljednja linija obrane – ne napraviti ništa).

Još jedno od načelnikovih predizbornih obećanja – parking iznad groblja na terenu od 5000 m2 za 250 automobila, najam kojeg je dogovorio sa vlasnikom na 12 godina za 22 500 kn godišnje i bit će otvoren do 01.07.2014. godine. Po ovom planu proračuna malo morgen, nikada, kao i sva ostala njegova obećanja.

 

Donacije za kulturu

38114 – Udruga žena Kukljica (2013. g –  plan 36.000, a dobili 9.250 kn, za 2014. 12.000kn)

38114 – KUD Kukljica (2013. g –  plan 36.000, a dobili 9.000 kn, za 2014. 12.000kn)

38114 – Krijanca (2013. g –  plan 0, a dobili 1.000 kn, za 2014. 1.000kn)

38114 – Umirovljenici (2013. g –  plan 3.000, a dobili 0 kn, za 2014. 18.000kn)

38119 – TZO (2013. g –  plan 90.000, a dobili 7.300 kn, za 2014. 65.000kn)

38114 – Mažoretkinje Ugljana i Pašmana (2013. g –  plan 0, a dobili 0 kn, za 2014. 3.000kn)

38119 – Organizacija 500 g. Gospe od sniga 100.000kn

38114 – Likovna kolonija (što god to bilo) –  (2013. g –  plan 0, a dobili 0 kn, za 2014. 8.000kn)

 

Sport

38115 – DŠR Kukljica  (2013. g –  plan 0, a dobili 1.000 kn, za 2014. 3.000kn)

38115 – NK Sveti Mihovil (2013. g –  plan 2.500, a dobili 6.500 kn, za 2014. 8.500kn)

38115 – KK Otok Ugljan (2013. g –  plan 1.500, a dobili 1.500 kn, za 2014. 1.500kn)

 

38119 – O.Š. V. Klarin (2013. g –  plan 2.500, a dobili 0 kn, za 2014. 2.500kn) ????

Prošle godine smo im ukinuli, a sad im kao ponovo dajemo, koja je tu logika? Znamo li mi uopće što želimo i kako to  napraviti, sa tom školom?  Zaboravljamo da je ona od nas napravila ljude.

Iz rebalansa proračuna za 2013. i plana za 2014. vidljivo je da su donacije raznim udrugama svedene na šporku trgovinu svim i svačim, kaljužu u kojoj su udruge najveći gubitnici. Tu nema nikakvog promišljanja ni plana i sve je svedeno na samovolju jedne osobe, načelnika, njegovu  manipulaciju (podobni/nepodobni) i korupciju.

OV treba pod hitno, za sve donacije udrugama donijeti pravilnik sa jasnim kriterijima, a sve udruge koje žele financijsku pomoć općine trebaju općini dostaviti službenu dokumentaciju sa svojim programom. Tada će sredstva iz proračuna namjenjena udrugama biti nepristrano i transparentno raspodjeljena na udruge koje se u skladu sa pravilnikom kvalificiraju za to, a udruge će znati na koja sredstva mogu računati neovisno o načelniku ili „ekipi“ na vlasti.

Proračunski rashodi općine su pogodno tlo za političku korupciju (primanje provizije) i pojavljuje se i u najrazvijenijim društvima, no tamo je ona iznimka a ne pravilo. Način na koji možemo smanjiti razinu korupcije jest transparentnost proračuna i kontrola njegova izvršenja. Transparentnost proračuna pridonosi vjerodostojnosti vlasti i pridonosi stvaranju povjerenja koje je glavni preduvjet za bilo koji dijalog, a pogotovo socijalni.

Nažalost, kao što i sami iz iznesenog vidite transparentnost ovog proračuna je nikakva, a iz rebalansa za 2013. vidjeli ste kako načelnik bahato bojkotira raspravu o izvršenju proračuna. Mislim da tome ne treba nikakav dodatni komentar.

 

ZAKLJUČAK

Nastavimo li se ovako neodgovorno ponašati, zatvarajući oči pred stvarnošću, vjerujući i dalje u laži, manipulacije i obmane našeg načelnika, ne vodeći brigu o prihodima i trošeći ubrane šolde od mještana nekontrolirano i netransparentno, samo za rashode poslovanja općine, ne ulažuči ništa u budućnost, ne razmišljajući o novim programima i projektima, ulagajući svake godine sve manje u naše misto i ne vraćajući dugove crno nam se piše.

Brzo ćemo kao općina, koja se nezna nositi sa svojim obavezama i troškovima, biti ukinuti od Ministarstva uprave. A kad se to dogodi svima će nam biti kasno da kukamo nad sudbinom koja nas je pogodila. Možda neki od vas misle da će  netko drugi, npr. Kaljani ili Prečani, bolje raditi i voditi brigu za nas i naše misto (čuju se i takvi glasovi).

Ja se s tim nikako ne mogu složiti i mislim da je krajnje vrime da se prestanemo politički prepucavati, baviti se lažima i podmetanjima, vođenjem brige samo o sebi i svojim osobnim interesima, da ozbiljno shvatimo sve što je ovdje rečeno i počnemo svi zajedno raditi za dobrobit ove naše općine.

Za ovakav proračun ja osobno nisam mogao dignuti ruku iz dva razloga:

  • Zbog svega ranije iznesenog, ovaj i ovakav proračun, niti je transparentan, niti je dobar, niti je okrenut budućnosti, niti je razvojan. On je puko bezidejno trošenje šoldi, preživljavanje i nazadovanje, a općina je postala sama sebi svrha tj. na svoje poslovanje troši gotovo 90% svih prihoda.
  • Načelnik je dokazao da je notorni lažljivac, da nezna, da nema vizije i da nije sposoban voditi ovu općinu, a zadnji nemili događaj, kad je divljački iz čista mira nasrnuo na mene, pokazao je da je i nedostojan tog odgovornog položaja, jer je nekulturna, netolerantna i nasilna osoba koja nezna i ne može kontrolirati svoje ponašanje.

Zato sam predložio da OV-e sazove zbor mještana pa neka oni koji su ga i izabrali za načelnika na temelju svega iznesenog odluče, dali žele podržati ovakav proračun ili ne. Odnosno dali žele da ih i dalje vodi i zastupa takav nesposobni lažljivac i prevarant. 

 

I za kraj citirati ću velikog Einsteina koji kaže:

Kako možete očekivati drugačije rezultate, kad stalno ponavljate iste pogreške.